Wifi verbinding instabiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

haastnooit

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2007
Goedemiddag,

Ik heb een laptop van het merk Lenovo Ideapad Y510P met Windows 10 waarvan de wifi verbinding steeds wegvalt.
Andere apparaten, Surface 2 XboX en telefoons, op hetzelfde network hebben daar helemaal geen last van.
Soms komt de verbinding vanzelf weer terug om even later weer stuk te gaan.
Ik heb de drivers van de networkkaart al ge-update.
Wanneer ik bij de beschikbare netwerken kijk zie ik dat het netwerksignaal op volle sterkte is maar toch staat er limited onder. Ondertussen zijn andere apparaten wel verbonden met het network en hebben geen problemen.
Zou iemand mij wat aanwijzingen kunnen geven hoe ik dit kan oplossen?

BVD.

Laatst bewerkt:
Deze laptop dus.
2 tips:
a. Begin eens met het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
In het geopende Apparaatbeheer, klik Netwerkadapters open, dubbelklik op je wifi adapter, ga naar tabblad Details, kies Hardware ID's uit het keuzemenu en kopieer de eerste regel die getoond wordt en plak die in je volgende posting. Wellicht hebben we hier (toch) nog nieuwere/andere drivers voor je.
b. Mogelijk staat je wifi adapter in "USA" of "Japan" modus. En staat je wifi netwerk op kanaalnummer "Auto" of "Auto select" of iets dergelijks (dus niet vast ingesteld) dan kan het zijn dat de wifi dynamisch op kanaal 12 of 13 terechtkomt, waardoor je dan geen verbinding krijgt.
In Apparaatbeheer, open weer je wifi adapter (zie a.) en kijk in tabblad Geavanceerd of daar wat te zien is m.b.t. lokatie-keuze. Zet die dan op Europa (of een land dat in Europa is, welke keuzes je ook maar hebt).

Tijs.

Hoi Tijs, Bedankt voor je snelle reactie.
Zie hieronder de gevraagde info.

Eerste regel Hardware IDs:
PCI\VEN_8086&DEV_0888&SUBSYS_4262808&REV_C4

Ik zie verder geen instelling onder het tabblad Geavanceerd waar een locatie bij staat.

hier stelt Intel de nieuwste W10 64-bits drivers voor.

Tijs.

Zet de energie beperkingen eens uit zowel in het tabblad energie als in geavanceerd en kijk of dat helpt indien bij de nieuwe drivers het probleem blijft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan