Wifi-verbinding werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hawke

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Hallo allemaal

Ik heb geprobeerd internet van UPC te installeren. Mijn ene laptop (laptop A) via de LAN verbonden aan het modem van Netgear (dat is verbonden met de UPC-modem)en het Netgear-modem vervolgens ingesteld. Vervolgens mijn tweede laptop (laptop B) via Wifi verbonden. Loopt ook als een trein.

Mijn probleem is dat ik laptop A niet via LAN, maar via wifi wil verbinden met de modem. Als ik dat probeer, maakt hij wel verbinding met de modem van Netgear, maar ik krijg vervolgens geen verbinding met internet. De repair-functie van windows (nieuw IP aanvragen) biedt geen oplossing. Ook aan en uit zetten van alle onderdelen maakt geen verschil.

Weet iemand wat de oorzaak is? Komt dat doordat ik eerst laptop A via LAN verbonden heb? Laptop A heeft met andere wifi-connecties nooit problemen gehad, dus dat kan het niet zijn.

Wie kan mij helpen?

Groeten

Willem

Alles uizetten, dus pc, laptop, modem router en modem

Ook strrom van modem en router halen, dus stekker eruit
Minuutje wachten
Modem weer aan stroom, aanzetten en wachten tot volledige opstart
Dan pas router aanzetten, wachten tot volledige opstart

probeer het nu nog eens

Heb dat geprobeerd

Bedankt voor de snelle reactie. Dat is het eerste wat ik probeerde: alles uit en alles weer aan. Helaas hielp dat niet. :(

Wie helpt mij!!

Het probleem is helaas nog niet opgelost. Halve dag bezig geweest met allerlei instellingen. Van router en laptop. Alleen als ik de security op 'open'zet, kan ik mobiel internetten met de laptop. Bij andere instellingen krijg ik de volgende melding: limited or no connectivity (zie bijlage). Op de knop repair drukken, lost het probleem niet op.

Wie kan mij helpen?

Hawke

Bijlagen

• melding.JPG
    melding.JPG
    50,3 KB · Weergaven: 72
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan