Wifi verbonden maar geen internet of communicatie met de router

Status
Niet open voor verdere reacties.

N85ske

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 apr 2009
Hoi iedereen,

besturingssysteem: WinXP (sp3)
Firewall: Sygate PF
Router: D-Link DWL-G700AP AirPlus G
Netwerkkaart: Prism

Ik heb het volgende probleem. Mijn PC staat in verbinding met mijn Telenet modem dmv een kabel en een hub.
Nu Heb ik mij pas een smartphone aangeschaft en was het handig dat ik draadloos internet in huis had.Dus heb ik mij een Wifi Router aangeschaft, bij in de hub geplugged en de installatie cd uitgevoerd.
Dan begint de miserie. De IP settings van mijn PC zijn plots veranderd en werkt hij via het draadloze netwerk, welke niet de bedoeling is.
De gsm vind het draadloosnetwerk perfect, daar is geen probleem.
Als ik de IP van mijn pc terug naar automatisch toekennen zet, werkt hij terug op de kabelverbinding maar dan kan ik de router niet meer controleren.

Wat doe ik verkeerd of verlang ik te veel?

Alle tips zijn welkom.

Zo vaak zal het niet nodig zijn om de draadloze router te beheren, dus zou ik het zo doen:
Indien XP:
Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl
Schakel de draadloze netwerkverbinding uit door erop te rechtstklikken en te kiezen voor Uitschakelen.
Indien Vista:
1. Maak een snelkoppeling naar CMD.EXE op je bureaublad
2. Rechstklik op die snelkoppeling, en kies voor Als Administrator uitvoeren
3. Klop in: ncpa.cpl
Je kunt direct daar of anders met iets van "netwerkverbindingen weergeven" in de linkermarge ongeveer hetzelfde doen als ik bij XP gemeld heb.

Moet je om welk reden dan ook bij je draadloze verhaal, doe het dan precies andersom: Schakel de bedrade verbinding uit en schakel de draadloze weer in.

Succes ermee,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Als je de PC met de draad in de Router steekt, zal je de router weer kunnen controleren.
De IP-adressen die via de router en via de hub worden uitgedeeld zitten namelijk in een ander subnet.
De hub dient o.a. om je digitale TV aan te sturen (de interactieve diensten).

Dus, je router in de hub steken, alle thuisnetwerk apparaten aansluiten (tenzij draadloos) op de LAN poorten van de Router. Werkt bij mij perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan