Wifi versterken vanuit bedrade netwerkaansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmusic

Inventaris
Lid geworden
29 okt 2006
De volgende situatie.

Ik een woonhuis zijn 7 kamers verhuurd aan 7 verschillende bewoners.
Er is internet van Ziggo.
Elke kamer heeft een UTP aansluiting in de muur, met draad aangesloten op de modem/router.
Daarnaast zijn er 2 accesspoints in het pand die de WiFi verzorgen.

Probleem is dat in 1 van de kamers het wifi signaal erg zwak is, bijna onbruikbaar.

Is het nu mogelijk om in die kamer iets aan te sluiten op de netwerkpoort in de muur om zo het Wifi signaal daar te versterken.
En, dit zonder in te moeten loggen op de bestaande router/modem...

Beetje afhankelijk van de situatie en wat die "huidige router" is. Werk je met VLAN's e.d.? Moet het per se hetzelfde WLAN ID zijn als de overige mensen gebruiken of mag het een willekeurige SSID hebben?

Hoe het precies werkt weet ik niet precies moet ik je eerlijk bekennen.
Maar op de betreffende kamer mag het gewoon een eigen SSID hebben, liever eigenlijk nog.

Ik weet dat ik b.v. een laptop of pc op de poort aan de muur kan aansluiten en dan de verbinding delen door het aanmaken van een eigen WIFI hotspot.
Alleen, dan moet de betreffende pc/laptop steeds aanstaan, en dat is redelijk onhandig.

Bedankt voor je reactie ook, netwerken is niet zo mijn ding...

Dus een accesspoint halen, met draad aansluiten op die kamer, instellen volgens de handleiding die er ongetwijfeld bij zit.
En dan hoef ik verder niet in te loggen op het bestaande modem/router en daar aan te sleutelen of instellingen te wijzigen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan