Wifi versterker plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansVol

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2007
Omdat het signaal te zwak is op de tweede verdieping, heb ik een sitecom wifi versterker gekocht.. De experiencebox van KPN zit beneden in de huiskamer bij de telefoon invoer.

Ik kan nergens een aanwijzing vinden waar in huis ik die versterker het beste kan plaatsen. Misschien op de eerste verdieping ongeveer midden in huis? Moet die repeater een goed signaal ontvangen, zodat ik 'm beter naast de box kan plaatsen?

Alvast bedankt
Hans V.

Het beste is een kabel tussen de experiabox (jij hebt er eentje met ervaring ;)) en de sitecom. De laatste plaats je dan zo ver mogelijk weg van dat KPN kastje.. Maar dan zou je net zo goed een kabel kunnen trekken tussen de woonkamer en de zolder.
Maar als dat niet mogelijk is...

Een wifi kastje zendt en ontvangt een radio-signaal. En net als elk signaal verzwakt ook dit met de afstand (en met meer obstakels tussen zender en ontvanger). Als je naast iemand anders staat kun je gewoon met hem praten en hij met jou. Staat hij echer op 20 meter afstand dan moet je meestal al schreeuwen en hij ook, wil je nog iets kunnen verstaan.
Een repeater is dan handig: iets in het midden - halverwege - dat jouw woorden herhaalt en de andere kant op ook.
Met wifi is het net zo: de sitecom naast je experiabox zetten heeft weinig zin omdat de afstand naar zolder het zelfde blijft.

In volgorde van goed naar slecht kun je denken aan de volgende mogelijkheden:
1. Kabel tussen kpn kastje en sitecom; sitecom op zolder. Voordeel: sterk signaal en vrijheid om bedraad zowel als draadloos te kunnen werken.

2. Kabel tussen kpn kastje en sitecom; sitecom op 1 hoog (halverwege). voordeel: sterk signaal op 1 hoog en minder zwak op zolder.
of indien mogelijk is ook goed: Kabel tussen pc op zolder en sitecom; sitecom op 1 hoog (halverwege).

3. draadloze verbinding - sitecom halverwege. voordeel: sterker signaal op 1 hoog en minder zwak op zolder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan