Wifi versterker zonder toegang to de router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

NeedThaHelp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2016
Berichten
4
Ik heb een vraag,

Ik huur een kamer, maar ik heb erg slecht internet.
Ik kan wel op google enzo, (langzaam) maar niet streamen op bijvoorbeeld twitch.. Netflix lukt wel.
Maar ik zou graag willen online gamen, maar dat lukt niet.
De router is van sitecome met een 2.4 en een 5 ghz verbinding

Maar ik kan niet bij de router. Heb al een paar keer gevraagt of het gefixed kan worden.
Dit lukt blijkbaar niet,

Is er iets wat ik kan doen om het internet te versterken? want ik heb wel uitvoerig gezocht maar voor bijna alle oplossing moet je iet met de router doen.
Een usb adapter, is dat een oplossing? kan dat zonder router toegang? of maakt dat de verbinding niet eens beter?

Help alstjeblieft! :)
 
Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Ik huur een kamer, maar ik heb erg slecht internet.
Vraag aan je kamerverhuurder welk abonnement hij/zij heeft en met welke snelheid.
Je kunt niet meer snelheid krijgen dan als het abonnement doorgeeft.
Als er een grote afstand overbrugd moet worden v.h. modem/router tot aan je pc (en er b.v. betonnen vloeren e/o dikke muren tussen zitten) kan dat het wifi-signaal behoorlijk verzwakken.
Het kan ook van invloed zijn dat er meerdere pc's op hetzelfde netwerk zitten en druk gebruik maken van de beschikbare bandbreedte.
Dat je geen toegang hebt tot de router komt waarschijnlijk omdat dat zo is ingesteld door de verhuurder. Als je niet over het juiste wachtwoord beschikt kom je er niet in.
Kortom, we hebben wat meer info nodig over je huidige situatie.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, en ook voor de snelle reactie!

Ik weet niet welke bundel hij heeft, ik snap wat je bedoeld,
Maar ik weet zeker dat het wel kan, één week heeft het internet het wel goed gedaan en kon ik Teamspeak en tegelijk een spel spelen.
toen na die week is het vast gelopen en daarna was het weer slecht.
Nu kan ik niet eens skypen.

Pal naast mijn kamer staat een wifi versterker werd mij verteld. Beetje oud huis dus de muren zijn niet super dik.
Er wonen in totaal 3 andere mensen die er gebruik van maken.

Nee, dat er een wachtwoord op zit snap ik, sorry ik bedoelde : ik kan er fysiek niet bij. Mijn vraag is eigenlijk :
Of ik een versterker oid kan gebruiken of iets om mijn internet te versnellen, zonder dat ik de router "aan hoef te raken" om het zo te zeggen,
Omdat ik er niet bij kan. Dat zou erg fijn zijn

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is
 
Je zult dan wel een plek moeten hebben waar het signaal wel goed is want anders heeft een repeater/versterker weinig zin, zou het probleem bij de kamerverhuurder neerleggen, een verbinding met draad zou wel handig zijn, miss mogelijk?
 
ok, dat is erg jammer.
Dat kan denk ik niet, ik had het wel gevraagt.
Dan word het doorzeuren,
maar ik denk niet dat gaat werken.
word er beetje moedeloos van.
Er is zijn geen enkele mogelijkeheid?

iig, Bedankt voor de hulp!
 
Maar ik weet zeker dat het wel kan, één week heeft het internet het wel goed gedaan en kon ik Teamspeak en tegelijk een spel spelen.
toen na die week is het vast gelopen en daarna was het weer slecht.

Ik zit hier nog even mee....

Eerst werkte het wel, toen vastgelopen...

Wat is er precies gebeurd toen en hoe heb je dat opgelost?
 
Nou hij zei dat ie iets gefixed had,
en toen inderdaad die week was het goed,
Ik weet niet wat hij gedaan had.


maar toen op de donderdag opeens kon ik helemaal niet meer op de 5 ghz verbinding (die andere 2,4 is uiteraard langzamer)
en toen heeft hij de stekker eruit gehaald en opnieuw erin gedaan en toen ik maandag weer op internet ging,
was het weer even langzaam als voorheen

In het begin toen ik er net was, kon ik de 5 ghz niet eens zien met mijn laptop, daar heeft ie toen ook wat aan gedaan.
Het rare is dat ik soms wel met 12 mb/s als peak kan downloaden van steam bijvoorbeeld,
Maar niet online spelen, of teamspeak, wat bijna geen internet kost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan