Wifi vraag!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mastertje

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2001
Hee mensen,

ff een vraag. Ik heb een chello internetverbinding en heb een linksys wifi router, waarmee ik met mijn laptop dus draadloos contact maakt en met een andere pc gewoon via de kabel. Doordat modem moest verhuizen naar de meterkast zit ik nu voor de normale pc met een probleem en dat is dat de kabel door heel het huis loopt. Nou wil ik de router ook gewoon in de meterkast zetten en de normale pc ook draadloos maken. Ik kan dit doen om een pci kaartje in te bouwen maar dat kan ik niet. Nou heb ik deze Linksys Wireless USB 11Mbps WUSB11 gezien en volgens mij kan je via een usb verbinding hiermee draadloos werken op de normale pc. Alleen weet ik het dus niet zeker dus wou ik weten of iemand weet of dit zo is. Verder zal mijn wifi verbinding nu met de laptop langzamer worden of blijft snelheid nu gewoon geluid.

Oftewel een wifirouter en ik wil een extra pc draadloos aansluiten. Lukt dat met dit (Linksys Wireless USB 11Mbps WUSB11) en hoe? Uhm dat was mijn vraag zo'n beetje.

Ja hoor, de cd die je erbij hebt gekregen in de cd-rom drive, vervolgens je usb adaptertje in je usb poort en windows zal je wel vertellen dat ie nieuwe hardware heeft gevonden. hij vraagt je vervolgens wel of je 'm wilt laten zoeken naar een driver of dat je een locatie wilt specifieren. je kiest die laatste en laat'm zoeken op de cd-rom drive. vervolgens installeert ie de driver. je gaat naar configuratiescherm > netwerkverbindingen schakelt de LAN verbinding die je nu hebt (via de kabel) uit en schakelt de draadloze netwerkverbinding in en je zult op internet kunnen (mits je router al geconfigureerd is maar dat zal wel aangezien je er ook met je laptop op zit).

succes

[edit]
Je verbinding zal denk ik niet (merkbaar) langzamer worden, tenzij je pc te ver van de router afstaat.
enne.. zon pci kaartje is niet zo moeilijk in te bouwen hoor, gewoon in een leeg slot duwen in je pc :)
[/edit]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan