Wifi vraagt niet om wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

ckr015

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2009
Hallo,

Als ik verbinding wil maken met een Wifi netwerk dan vraagt de laptop niet om een wactwoord. Als er geen wachtwoord op de verbinding zit dan lukt het wel. Als er een WPA, WPA2 op zit dan probeert hij zonder ww te vragen verbinding te maken en dit lukt inderdaad niet.

Dit is niet alleen bij mijn eigen netwerk. Ik heb alle drivers nagekeken en ook de instellingen van de draadloos netwerk. Het gaat om een windows xp home edition met sp3.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Ga naar de WiFi-instellingenw aar je alle WAP opslaat binnen xp.. GEef bij je eigen internetverbinding het WPA-KEY onder het tabblad Beveiliging.

Waar kan ik dat vinden? Ik heb wel geprobeerd dat de wifi bij het lijstje kom te staan en dan opties-> wachtwoord invoeren maar dan komt er een foutmelding

Ik zit er nu niet achter, het was iets met de tekens en 20/40 ofzo. Exacte melding kan ik pas doorgeven als ik weer erachter zit

Je moet Service Pack 3 voor XP geïnstalleerd hebben voor WPA/WPA2 ondersteuning. [Misschien is SP2 ook genoeg, maar SP3 is zeker goed.]
Zie ook deze vraag

Tijs.

Klopt, daar dacht ik ook al aan. Standaard had ik sp2 geinstalleerd en vervolgens ook sp3 l. Dit heeft helaas ook niet geholpen.

Ik zie zojuist dat je Sp3 al vermeld had in je startposting. Mijn fout.
Enige waar ik nog aan kan denken is een driver-update, liefst eentje die ook meteen een verbindingshulpprogramma in zich heeft (dus dat je via de hulpprogramma je verbindingsprofielen maakt, niet via Windows, want dat laatste lijkt nu niet te werken).

Noem merk + type draadloze netwerkkaart/-chip.

Tijs.

Asus 802.11b Network Adapter

Van de Asus website had ik al een driver geinstalleerd maar nu ben ik even tog op zoek naar een nieuwere versie

Huh??? 802.11b ??
De netwerken zijn tegenwoordig 802.11g of 802.11n
Er zullen netwerken zijn die (ook) 802.11b ondersteunen, maar dat zullen er weinig zijn. Ik vermoed dat je probleem zit in de verouderde netwerkadapter(!)

Tijs.

Het is dan toch wel raar dat het eerder wel heeft gewerkt en nu niet? Ook kan hij wel gewoon verbinding maken als er geen wachtwoord op zit.

Zoals gezegd hangt het van de Wifi instellingen af of ook 802.11b wordt ondersteund. Wordt bijv. "802.11b + g + n Mixed" gebruikt, dan kan het (dus) wel.

Ok, met de aanduiding Asus 802.11b Network Adapter kan ik niets.
Open Apparaatbeheer ( devmgmt.msc ), klik Netwerkadapters open, dubbelklikk op je Asus 802.11b Network Adapter en ga naar tabblad Details.
Kies Hardware ID's uit het keuzemenu op dat tabblad en geef ons de exacte Hardware ID aanduiding. (In Windows Vista en hoger kun je erop rechtsklikken en Kopieren kiezen, zodat je het kunt plakken in je volgende posting).

Tijs.

Pci\ven_14e4&dev_4301&subsys_01201043&rev_02

pci\ven_14e4&dev_4301&subsys_01201043

pci\ven_14e4&dev_4301&cc_028000

pci\ven_14e4&dev_4301&cc_0280

Mijn modem instellingen staan ook op b/g/n

Hier een driver incl. verbindingsprogramma ("Broadcom WLAN utility")

Tijs.

Laatst bewerkt:
Mocht er geklaagd worden door het setup-programma dat de drivers (nog) niet geïnstalleerd zijn, dan eerst deze driver installeren.

Tijs.

Na het installeren van de utility vraagt die nu in ieder geval wel om een wachtwoord. Ma nu is het zo dat hij de IP wilt verkrijgen maar daarna staat er alleen maar automatisch en verbindt die alsnog niet. Nu nog even de andere driver installeren.

Ook na het andere driver hetzelfde. Na het invoeren van de wachtwoord. Na het klikken op verbinding maken blijft er alleen maar automatisch staan.

Lijkt mij toch dat die (bejaarde) draadloze netwerkchip niet samenwerkt met WPA of WPA2, dus bijv. alleen WEP aan zou kunnen. Zover ik kan zien is die netwerkchip van 2002(!)
Kijk dat eens na in de specificaties van je laptop.

Ik heb overigens geen tips meer, dus ik raad je dan aan om een USB draadloze netwerkkaart te kopen die wél met 802.11g, 802.11n overweg kan.

Tijs.

Idd ik zat ook al te kijken bij eigenschappen en dan gegevensversleuteling. Daar kan je alleen kiezen voor WEP. Dus het probleem ligt aan dr netwerkkaart. Bedankt voor alle tips.

De tips zijn graag gedaan.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet statust opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan