Wifi vragen van een leek

Status
Niet open voor verdere reacties.

runnerx

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2009
Ik heb een nieuwe computer gekocht in mijn naïviteit ging ik er vanuit dat tegenwoordig wifi op het moederbord aanwezig is (zoals in alle laptops). Er zit een Asus F1A75-M bord in. Ik kan nergens vinden dat er wifi wordt ondersteund. Nu heb ik er maar weer een usb ontvanger ingestoken. Daarmee krijg ik een snelheid van 3 mb terwijl mijn kabelverbinding 50mb is. Mijn vragen zijn de volgende: 1) zit er werkelijk geen wifi op het moederbord? 2)Wat kan ik doen om de snelheid te verhogen (andere adapter, insteek kaart zo ja welke?). Bedankt voor eventuele hulp.

Zit geen wifi op, een desktop wordt verondersteld dat die een lan verbinding heeft, dat ding is niet echt mobiel.
En het ligt eraan welke protocollen die USB wifi dongle ondersteund voor de snelheid.
Tevens heb je mb/s, Mb/s en MB/s en dan zal het wel niet minibit zijn maar Megabit en MegaByte.

usb dongle protocollen

Deze gegevens krijg ik te zien van mijn netwerkadapter dit is dus de betreffende usb dongle is het zinvol een insteekkaart te kopen om de snelheid op te voeren en zo ja welke?

Model Realtek RTL8192SU Wireless LAN 802.11n USB 2.0 Network Adapter
Beschrijving Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter
Status Disconnected
MAC-adres 00-18-E7-89-22-E4
Type Wireless Native 802.11
Stuurprogramma 1085.7.815.2009
Stuurprogramma-datum 8-15-2009
Netwerkadapter 3
Model Realtek PCIe GBE Family Controller
Naam [SIW] Realtek Semiconductor Co., Ltd. L8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter
Status Disconnected
MAC-adres C8-60-00-D0-A0-DD
Type OTHER
Stuurprogramma 7.49.927.2011
Stuurprogramma-datum 9-27-2011

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan