WiFi wachtwoord veranderen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

casper221

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2012
Berichten
798
Hallo beste forumleden,

thuis hebben wij internet van telfort (met een zyxel router), ik wil het wachtwoord veranderen omdat mijn moeder iedereen die het even nodig had meteen gaf. nu krijg ik dus als reclame wat zij bezocht hebben! Ik wil dus het wachtwoord van het internet (wifi) veranderen, maar ben er via google niet achter gekomen:(.
Hoop dat jullie het weten;), alvast bedankt!

Mvg, Casper

P.S. ik geloof dat dit de routernaam is: Zyxel P-2812HNU(L)
 
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met wat zij bezocht hebben? sites ? reclame advitisment ?

De router kun je beheren als je aangesloten bent op het netwerk. dit kun je doen via

start - cmd
type - ipconfig

hier zie je je ip adress subnet en gateway.
De gateway is je routers ip adress.

De gateway ip adress typ je in in je internet explorer url. ( of als je een ander surfing programma gebruikt pak je die )

meestal is dit 192.168.1.1

Hiermee krijg je toegang tot je router.
Je zal hier wel: Gebruikersnaam en wachtwoord moeten invoeren.
De username en wachtwoord heb je meegeleverd gekregen bij de documenten van de router.

Mocht je dit niet kunnen vinden kun je google informeren en zoeken wat je standaard wachtwoord is meestal is dit niet veranderd tenzij iemand bij jou thuis dit heeft gedaan.
Hier kun je dan zoeken naar wireless security of Password en veranderen. Hier kun je ook de security level kiezen. Bijvoorbeeld WPA2 Personal.

Hoop je hier genoeg mee geinformeerd te hebben.

Mvg,
 
Ze hebben bijvoorbeeld welness sites bezocht, en om daar nou reclame van te krijgen...
Ik zal ff proberen in de router te komen, maar snap niet helemaal wat je bedoelt met dat op google zoeken, ik snap niet waar ik op moet zoeken...

Mvg, Casper
 
ik heb het ww veranderd en het werkt, maar hij blijft op m'n routerschermpje maar zegen dat ie aan het laden is... hoelang duurt dat? en kan ik het gewoon wegklikken?
 
Maar dat zal verder niet helpen tegen de reclames. Die ga je toch blijven krijgen. Als je daar vanaf wil dan kan Firefox gebruiken als webbrowser met de addblocker add-in

Ron
 
nu het volgende probleem... hoe krijg ik de printer weer op het wifi?
 
Dat nieuwe wachtwoord ingeven;) even de wifi settings resetten van de printer.
 
al gedaan, het is een HP Photosmart C4580. maar heeft niet gwerkt
 
Laatst bewerkt:
op pagina 22 van de handleiding wordt een statisch IP afgeraden

En heb je nou eigenlijk wel die handleiding gedownload en gebruikt. In hoofdstuk 4 staat een super uitgebreide instructie. Waar gaat het mis als je deze volgt?

Ron
 
Ik vroeg me af of er ook een manier is om het zonder cd te doen, die heb ik namelijk niet...
 
Ja natuurlijk, de driver hier downloaden!

Tip voor de volgende keer; google op "HP Photosmart C4580" en het eerste wat je vindt is prijs!

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan