wifi weg na diverse updates van Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

verbj05

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2000
Berichten
64
Wie kan mij helpen? Nadat er updates voor windows 8.1 zijn geweest moet ik mijn WIFI-driver van Atheros weer opnieuw installeren, anders heb ik geen internet meer. Volgens het systeem heb ik de nieuwste driver van Atheros. (Qualcomm Atheros Ar956x Wireless Network Adapter). Ik heb de driver op mijn pc staan, maar iedere keer opnieuw installeren na een update is niet de bedoeling, toch? Ik heb een Lenovo-Laptop
 
Dit probleem is al vaker gemeld. Vaak zat de oplossing in het downloaden en installeren van de nieuwste wifi-driver (van de leverancier van de wifi adapter).
 
Die nieuwste Atheros driver staat op deze link ( win81-10.0.0.308-whql.zip )

Tijs.
 
Beste Dnties, kan ik die installeren via "apparaatbeheer"?
 
Ja, downloaden, uitpakken en onthouden waar je het hebt uitgepakt, Apparaatbeheer starten, rechtsklikken op de wifi adapter en kiezen voor "Stuurprogramma installeren" of "Stuurprogramma bijwerken", aangeven dat de driver lokaal staat en dan bladeren naar de map waar je de driver had uitgepakt.

Tijs.
 
Bedankt, ik heb het inmiddels gedaan en wacht nu op nieuwe updates. Kijken of Wifi dan blijft behouden. Nogmaals bedankt.
 
Helaas, nieuwe updates gehad, WIFI WEG! (ik had de driver geinstalleerd)
 
Ik heb zo snel geen tips (meer).

Tijs.
 
Schakel automatisch updaten uit en kies voor "melding weergeven als ze beschikbaar zijn".
Controleer dan of er een driver voor je wifi netwerkkaart wordt aangeboden en vink die uit zodat die niet geïnstalleerd wordt.
Helaas, nieuwe updates gehad, WIFI WEG! (ik had de driver geinstalleerd)
Wat geeft je WL netwerkadapter onder apparaatbeheer aan (rechtsklik>eigenschappen)? Dit stuurprogramma werkt correct of niet?
Doe onder apparaatbeheer evt. een rollback naar je vorige driver.
Ik weet niet of het in Win 8.1 mogelijk is om de update van stuurprogramma's uit te schakelen.
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/windows-update-faq
Kijk ook eens onder de tab "energiebeheer" van de adapter of er een vinkje staat bij "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen".
Als dat zo is haal dan het vinkje weg.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga het proberen, de driver gaf na de updates foutcode 43 aan.
 
Mik ik heb gedaan wat je zei, maar het heeft niets geholpen. Kan ik het stuurprogramma tijdelijk uitschakelen en na de updates weer inschakelen?
 
Probeer anders een systeemherstelpunt terug te zetten naar een punt van voor de laatste update, voor het installeren van updates wordt door Windows eerst een systeemherstelpunt gemaakt.
 
Ik heb de driver maar opnieuw geinstalleerd, gaat net zo vlug. Toch vind ik het een raar probleem. Denk dat ik eens terug ga naar Paradigit (4e keer), die zeggen dat het aan de virusscanner ligt, maar dat geloof ik niet. Heb er nu Avast opgezet.
 
Hoop dat je het opgelost krijgt, laat even weten wat het resultaat is geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan