WIFI wel verbonden maar geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheXBoy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2014
Hallo Helpmij Forum

ik heb een laptop en die heb ik me speciaal gekocht voor school. en het is een Acer aspire
er staat windows 8.1 op.

Nu het probleem: als ik op school ben zegt hij wel dat ik verbonden ben met het netwerk maar wanneer ik dan chrome, IE (of een ander programma wat internet nodig heeft) opstart doet hij niets..
ik heb ook via de CMD gepingt naar www.google.com en 8.8.8.8.8 dan zegt hij ook 100% lost dus heb gewoon geen internet

een klasgenoot heeft exact de zelfde laptop en bij hem doet hij het wel gewoon...
en het internet bij mij thuis doet het wel....

ook staat het schoolnetwerk aan op Openbaar netwerk en dat moet een Buisness netwerk zijn en dat krijg ik ook niet aangepast... want als ik rechts op het wifi netwerk klik gebeurt er ook niets dus dan zou er een menu moeten komen en dat komt niet...

ik heb alles geprobeert wat in mijn macht staat ik weet helemaal niets meer... is er iemand die me kan helpen ??

Dit is een kwestie van de juiste instellingen. Vraag het eens aan de systeembeheerder op jouw school, want die instellingen weten wij hier natuurlijk niet.

M.b.t. Business/Bedrijfsnetwerk: Start netwerkcentrum. Daar kun je achteraf nog aanpassen (klikken op waar Openbaar/Public staat, in blauw).
M.b.t. niet kunnen surfen: Mogelijk heb je een proxy ingesteld staan die niet klopt of juist geen proxy aangegeven terwijl dat op het schoolnetwerk wel wordt gebruikt (en automatisch aan je wordt doorgegeven).
Andere optie is dat je zélf een DNS server hebt aangegeven (bijv. die 8.8.8.8) in je IPv4 instellingen, maar dat school je alleen toestaat die van hun te gebruiken, dus dat de toekenning op "Automatisch toewijzen" moet staan.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan