Wifi werkt niet goed op mijn laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieckb

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2015
Berichten
18
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn laptop. Wanneer ik op de wifi zit kan ik mijn laptop maar voor een kwartier, 20 minuten gebruiken en dan valt het internet ineens weg. Mijn laptop disconnect gewoon en er is daarna geen verbinding meer mogelijk met de wifi. Ik krijg steeds de fout "Er is geen verbinding mogelijk met dit netwerk".

Het probleem doet zich eigenlijk overal voor, op alle netwerken. En alle andere apparaten in huis doen het prima.

Het rare is dan ook dat als ik mijn laptop opnieuw opstart, of even dichtklap en dan direct weer open doe het internet het wel weer +/- 20 minuten doet.

Ik heb al heel veel geprobeerd van fabrieksinstellingen tot het updaten van de drivers en ik heb zelfs mijn laptop terug laten sturen naar Asus (Die een systeem reset hebben gedaan) maar dat heeft allemaal niet geholpen.

Is er iemand die iets kan aanbevelen om te proberen of is er ergens een error log waar ik misschien iets uit kan halen?

Ik baal er best van aangezien ik deze laptop pas sinds februari heb.

Alvast bedankt,
 
ga met de laptop naar de leverancier.
ga daar op het wifi netwerk valt de laptop daar ook uit dan heb je meteen een gevalletje garantie.

je kunt natuurlijk ook even aan de buren vragen of je daar 30 minuten mag internetten via hun wifi.
Als het daar ook uitvalt dan weet je tenminste dat het aan de laptop ligt.
nu is het koffiedik kijken.
 
Het probleem is overal. Op het werk, bij vrienden en thuis. Dus het ligt zeker aan de laptop zelf.
 
dan heb je dus garantie....daar zou ik gebruik van maken.
En natuurlijk ook nog even kijken naar de vraag van lange pier.
 
Mooi zo! Dan ga ik er gewoon deze week mee terug omdat het probleem nog steeds niet verholpen is:

Hoe staat de energiebeheer voor die adapter?

Altijd op hoge prestatie's. Al ben ik hier even naar gaan Googlen en kwam ik dit tegen: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2740020

Het klinkt wel als mijn probleem. Al krijg ik het niet voor elkaar om te kijken of het nou aan of uit staat. En om het op te lossen. Ik zou er eens naar kijken.

Edit: Staat zowel op de netstroom als de accu op hoge prestaties. Dus ik denk niet dat, dat het probleem is.
 
Laatst bewerkt:
Ook bij de adapter zelf gekeken in de geavanceerde energieinstellingen?
Ook bij de PCI-e kijken.
Ding valt niet zo maar uit, moet toch een oorzaak hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan