Wifi werkt niet (goed)

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlapdrolMC

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2014
Hallo,

Sinds een aantal maanden hebben we thuis internet via ziggo wat binnenkomt in een van de kamers op de benedenverdieping. Omdat deze plek niet heel gunstig gelegen is, is het signaal wat de modem uitzendt te zwak om prettig te kunnen internetten en downloaden. Daarom hebben we op dat moment besloten op de bovenverdieping, aan de andere kant van het huis een router te plaatsen zodat iedereen goed bereik heeft. We hebben een normale internetkabel aangeschaft en die vanuit de modem beneden naar boven gelegd. We hadden nog een router liggen, die aangesloten en vervolgens prima een paar maanden kunnen internetten.

So far so good.

Tot vorige week donderdagnacht. 's ochtends werd ik wakker en bleek op mysterieuze wijze de router te zijn verdwenen (zonder adapter, weird). Dus na een week zoeken (en nog een oude router geprobeerd te hebben die het altijd deed, maar nu niet) en geen fatsoenlijk internet hebbende toch maar een nieuwe router gehaald. Echter doet deze het ook niet (goed).

Ik kan de router gewoon vinden en hij heeft goed bereik, ook geeft hij rechtsonder in windows gewoon internettoegang aan. Echter kan ik telkens maar één site openen in chrome (direct na het inloggen op draadloze netwerk) voordat ie tergend lang begint te laden en ik gewoon niet op sites meer kan komen.

Does this ring a bell en heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Bij voorbaat dank!

Ik heb soms ook hetzelfde probleem, internet van Ziggo valt redelijk vaak zomaar weg, opeen verbinding maken en dan doet hij het weer voor een tijdje. Internet valt vaker vooral weg op mijn tablet om 00:12 s'avonds. Ik reset na een tijdje de modem dan weer omdat ik er gek van wordt en dan werkt het weer gewoon goed, althans tot de volgende avond daarop dan...

welkom bij Helpmij.nl

Is de router van ziggo er eentje die ook wifi aan boord heeft?
zo ja zit ziggo de router dan niet in de weg.

Onze ziggo is ook niet al te best hoor. Ik kom niet eens het internet op met die verbinding... Gelukkig hebben wij 2 wifi verbindingen... Maar terug naar jouw probleem. Misschien kun je ziggo bellen of zoiets.

Eureka. Het internet werkt, naar aanleiding van gisteren ben ik zelf ook nog even gaan pielen en schijnbaar had het er mee te maken dat ik nog een netwerkverbinding via hamachi aan het draaien was.

Ik snap niet waarom dit voor problemen zou kunnen zorgen, maar nu ik die verbinding geloosd heb lijkt ie het weer vloeiend te doen!

Thanks voor alle reacties anyway!

suc6 er mee.

Ok, mijn internet werkt nu gelukkig weer helemaal goed. Echter hebben huisgenoten van mij nu een ander probleem. Via de router (die waar ik het over had in de situatie hierboven) lopen er 2 LAN-kabels naar hun verschillende routers. Echter hebben zij nu het probleem dat ze geen internet krijgen.

Ik heb het stappenplan van http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/784755-netwerk-opzetten proberen te doorlopen, maar dat werkt helaas niet.

Er blijft maar beperkte service staan. Weet iemand wat er nog meer gedaan kan worden hieraan?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan