Wifi werkt niet meer na upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Laptop: Fujitsu/Siemens AMILO Pa3515 werkte met Vista.
Upgrade assistent gaf geen potentiële problemen, dus upgrade gekocht en uitgevoerd. Software is gedownload via wifi.

Upgrade naar Windows8 ging helemaal probleemloos, maar na de installatie werkt wifi niet meer.
Apparaatbeheer geeft geen fouten voor de wifi controller (Draadloos QualcommAtheros AR5007EG).
(Toch heb ik de laatste driver (10.0.0.212) van Atheros opgehaald en succesvol geïnstalleerd).

Wifi is niet te activeren (normaal Fn-F1) maar die toetscombinatie doet niets. PC-instellingen geeft bij Draadloos dat Wifi uit staat, maar is grijs, dus niet in te schakelen.

Via kabel werkt internet normaal, maar dat is niet wat je wil met een laptop.
Graag advies
Rob

Wat gebeurt er als je [windowstoets+r] combineert & ncpa.cpl intoetst? Kun je nu met rechtsklik de verbinding inschakelen?

Nee, dat lukt ook niet. Hij geeft aan dat hij niet verbonden is. En geeft als mogelijkheden Uitschakelen, Verbinding maken/verbreken, etc. Na verbinding maken/verbreken laat hij weer blij zien dat wifi (uit) staat.
Uitschakelen en dan weer Inschakelen helpt ook niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien dat de comptabiliteitsmodus werkt.. Rechtsklik het stuurprogramma, ga naar Eigenschappen, selecteer een OS.

De nieuwe driver die ik heb geïnstalleerd is speciaal voor windows8. Ik zou trouwens ook niet weten hoe ik die zou moeten rechtsklikken ...

Hoe heb je de driver geïnstalleerd? Denk er ff over na

1. Eerst de oude driver verwijderd, opnieuw opgestart & daarna de driver geïnstalleerd
2. Eerst de oude driver verwijderd & daarna de driver geïnstalleerd (daarna opgestart)
3. Gelijk de nieuwe driver geïnstalleerd (daarna opgestart)

Ik denk dat methode 2 de enige probleemloze is, omdat er dan geen windows stuurprogramma tussenzit....
Waar heb je deze overigens gedownload vanaf http://www.atheros.cz/getfile.php?

Om te voorkomen dat dit probleem zich voortdoet na een Windows updateronde, doe dan het volgende. Combineer [windowstoets+r] -> typ: control sysdm.cpl,,2 -> klik op "Instellingen voor apparaatinstallatie'. Klik hier de optie: Nee ik bepaal zelf wat er moet gebeuren.
Download vanaf nu voortaan alléén stuurprogramma's v/d computerfabrikant.

Ik heb methode 2 gebruikt en niet de door jou aangegeven Tsjechische site (die trouwens de oude 10.0.075 versie aanbiedt) maar drivers.softpedia waar ik versie 10.0.0.212 heb gehaald
Bij het moederbedrijf kan ik geen drivers vinden

Inmiddels heb ik contact gehad met Fujitsu Nederland: de benodigde driver is nog niet beschikbaar; wordt met een week of 2 verwacht ...

Dank voor het meedenken!

Zelf ook problemen met driver.

Goedendag,

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje.
met dezelfde laptop denk ik zo.

Mijn punt: HDD is gechrasd en heb er dus nu een nieuwe inzitten met Windows 7.
Nu alleen geen goede netwerk driver.

Gedownload van http://www.atheros.cz/
versie: 10.0.0.75
voor: AR5007EG

Deze nu net geïnstalleerd en volgens apparaatbeheer is dat ook goed gegaan, maar nog steeds geen draadloos netwerk en ik kan in:
Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkverbindingen
Deze verbinding ook niet maken alleen uitschakelen.

Iemand een idee?

@TS, jij al wel je drivers in orde?

Alvast bedankt!

Gr,
Leek.

Laatst bewerkt:
Inmiddels heeft Fujitsu me verteld dat ze Windows 8 niet ondersteunen voor deze laptop: nu niet en nooit niet.
Dus heb ik een (externe) mini USB-adapter gekocht (Icidu Wireless 300N) voor €19 en die werkt perfect.

@PH-RVG, Thanks ook altijd handig om te weten dat ik in ieder geval niet verder moet gaan dan windows 7.
Maar dan nu nog mijn grote vraag, waarom werkt deze dan 'nog' niet op windows 7?

Ik bedenk me nu ook dat ik mijn driver niet eerst verwijderd heb voordat ik de nieuwe heb geïnstalleerd, maar kan het probleem daardoor ontstaan zijn?

Probleem:
Nieuwste drivers geïnstalleerd, wireless doet het nog niet.

Weet iemand of deze kaart alleen tot VISTA wordt ondersteund?

Interessant is dat Fujitsu zei dat mijn Laptop (Amila Pa3515) alleen ondersteund wordt met Vista, dus ook niet met Windows 7; als je echt dezelfde hebt, dan is het antwoord duidelijk.
Als je een ander type hebt, dan zou ik even met Fujitsu bellen, voor 20ct/min krijg je daar een antwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan