Wifi werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

carola103

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2011
Hoi allen,

Ik heb een probleem met m'n draadloos internet en ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Mijn laptop zegt dat hij wel verbinding heeft met de modem/ router van Ziggo (ubee evw3200) maar internet werkt niet: de DSN hookup mislukt (zie bijlage 1:) ). Wanneer ik de computer opstart werkt hij meestal wel (soms 5, soms 25 minuten), wanneer internet niet meer werkt gebruik ik probleemoplossen in het netwerkcentrum en krijg ik een foutmelding over de standaardgateway die niet beschikbaar is (bijlage 2) en heel soms over de apparaat of de bron die het niet doet (bijlage 3). Na het probleemoplossen doet het internet het weer heel even. Ik heb de instellingen van de netwerkkaart ook even bijgevoegd (bijlage 4). Voor de rest is het misschien handig om te weten dat de laptop van mijn broertje geen problemen met draadloos internet en dat ik wel probleemloos internet heb met een ethernetkabel.

Kan iemand mij helpen?

Bijlagen

Hoi,
Schakel IPv6 eens uit bij eigenschappen van je actieve verbinding (netwerkcentrum) en zorg vervolgens dat bij IPv4>eigenschappen een vinkje staat bij "automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen" en ook voor je IP-adres natuurlijk.
Doe ook eens een ipconfig /all in plaats van ipconfig
Het volgende kun je ook nog proberen:
Ga naar command prompt (start>alle programma's>bureau-accessoires>opdracht prompt) klik rechts op 't pictogram en kies
"Uitvoeren als administrator"
typ achter de prompt (knipperende cursor)

ipconfig /all (hier zie je alle verbindingsgegevens maak evt. 'n screenshot d.m.v. Alt + Prt Scr-toets)

ipconfig /renew (IP-adres wordt vernieuwd)

ipconfig /release (IP-adres wordt vrijgegeven)

ipconfig /flushdns (DNS-cache wordt vernieuwd)

achter elke opdracht Enter-toets!
Herstart de pc('s)

Laatst bewerkt:
Ik heb IPv6 uitgeschakeld, automatisch toewijzen was als ingeschakeld. Hij doet het vanochtend prima, dus ik kijk het even aan. Mocht hij vanmiddag weer dezelfde kuren krijgen dan zal ik even de uitgebreide ipconfig /all posten. Bedankt in ieder geval!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan