WiFi werkt niet na start

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Berichten
663
Gebruiker heeft een nieuwe laptop met Win7 Home Premium.
Draadloze verbinding via DLink router en USB-antenne. Signaal is redelijk (35%).
Iedere keer na booten van het systeem, komt de verbinding niet meer automatisch tot stand. Enige remedie die ik heb kunnen ontdekken is router uitschakelen, kleine reset doen (3 seconden) en dan werkt het weer.
Maar, zoals gezegd, na boot van de PC is het weer hetzelfde probleem.
Instelling van de wifi is voor automatisch verbinden.

Iemand suggesties? Router-instellingen (maar welke dan?) Heeft het zin om eens een andere router te proberen?
 
Test eerst eens of het genoeg is om (na zo'n (her-)start) te rechtsklikken op de draadloze verbinding en te kiezen voor Herstellen. Is dat genoeg om na een herstart de verbinding weer tot stand te brengen, dan is dat een probleem dat je verder niet verhelpen kunt, maar waarbij het herstarten van de router dan niet meer nodig is.

Tijs.
 
Test eerst eens of het genoeg is om (na zo'n (her-)start) te rechtsklikken op de draadloze verbinding en te kiezen voor Herstellen. Is dat genoeg om na een herstart de verbinding weer tot stand te brengen, dan is dat een probleem dat je verder niet verhelpen kunt, maar waarbij het herstarten van de router dan niet meer nodig is.

Tijs.

Nee, herstellen alleen doet het niet; ook alleen de router even (30sec) uitzetten doet het niet, alleen als je ook nog een router reset doet. Daarom verdenk ik de router.
 
In de eerste plaats is voor de werking van een router van belang of er op dat moment nog anderen (huisgenoten etc.) via die router iets doen op Internet. Zeker download-programma's (bah) kunnen een router tot zijn limiet brengen.

Ben je de enige gebruiker en het probleem blijft toch, ga dan eens kijken met programma's zoals NetStumbler of inSSIDer welk draadloos kanaalnummer het minst of (liever nog) niet gebruikt wordt in je buurt, zodat je wellicht de verbinding betrouwbaarder kunt maken. Wellicht levert dat een verbetering.

M.b.t. je specifieke router kan ik je niets melden, behalve dat je zou kunnen kijken bij Dlink of er misschien een firmware upgrade beschikbaar is die (hopelijk) een verbetering geeft.

Succes,

Tijs.
 
Hoi Tijs,
Nee, de eigenares is een absolute beginner en weet niet eens wat downloaden is. Ze woont alleen en er zijn dus geen andere gebruikers. Er zit een goede beveiliging met een sterk wachtwoord op, dus de kans dat anderen het netwerk ook gebruiken schat ik als nul in.
Maar, ze zit wel in een flatgebouw en ik zag minstens 10 andere wifi netwerken, dus jouw opmerking over de kanalen zou wel eens de goede richting kunnen zijn.(Maar kiest de router niet zelf een vrij kanaal?)

Ik ga er maandag weer naar toe en zal dan de door jou genoemde programma's eens uitproberen.
Dankjewel voor het meedenken; ik meld me wel weer.
Groet
Rob
 
Nogmaals goed gekeken:
- driver van de wifi antenne heb ik ge-update
- itunes deleted (ergens gevonden dat dat problemen kan geven)
- een andere antenne geprobeerd, geen verschil
- inssider geeft een redelijk constant signaal van 70 aan
- mijn laptop heeft geen enkel probleem, connect ook na reboot meteen met het netwerk
Maar, het betreffende systeem blijft hetzelfde probleem houden: na reboot duurt het een onbepaalde tijd (kan oplopen tot een uur) voordat de connectie tot stand komt (Na inschakelen van het systeem zie je het blauwe cirkeltje ronddraaien, dat wordt dan na enige tijd een geel sterretje): herstellen heeft geen enkel effect. Als er eenmaal een verbinding is, dan blijft die tot stand tot uitschakelen van het systeem.
Heeft iemand nog ideeën?

Rob

PS zoals gezegd betreft het een nieuw Windows7 HP systeem met een DLink DWA-340 anteen (ook een DLink router)
 
Je noemt wel welke type draadloze netwerkkaart wordt gebruikt maar niet welk type draadloze router.
Zoals eerder aangegeven zou je kunnen kijken of er een firmware upgrade beschikbaar is voor de draadloze router.
Verder kun je (omdat zowel de router als netwerkkaart van Dlink zijn) het probleem eens voorleggen aan de helpdesk van Dlink zelf.

Tijs.
 
De router is DIR-600, de antenne is DWA-340.
Ik ga nu, cf. jouw suggestie met DLink praten en meld me wel weer.
 
Ik heb het systeem mee naar mijn huis genomen en daar geprobeerd: geen enkel probleem op mijn draadloze netwerk.
Router en antenne heb ik laten testen door leverancier: geen enkel probleem.
Mijn conclusie: afstand tussen router en antenne bij gebruiker is kritisch.

Vanmiddag ga ik een home plug installeren (dat was in dit geval, met een desktop, sowieso een betere oplossing geweest) en neem aan dat het probleem dan weg is.
 
Bedankt voor je uitgebreide terugmelding! :)

Nu de beide apparaten niet kapot zijn en je een andere netwerk-aanpak gaat volgen, graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan