Wifi werkt niet naar behoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoramr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 nov 2012
Beste mensen,

Ik heb 3 weken geleden een Lenovo g580 met 3rd gen i5 gekocht.
Hij werkt bijna helemaal perfect.

Als ik beneden (2meter van het modem) zit, haal ik op mijn oude laptop een internetsnelheid van 57/59 Mbs op ziggo.speedtest.nl maar op mijn nieuwe (de Lenovo) slechts 3-5 Mbs.

Hieronder de specs:

Wireless Connectivity
Ethernet NIC: 10/100M
Intel® WiMAX/WiFi 6250 2 x 2 AGN
Intel® WiMAX/WiFi 6150 2 x 2 AGN
Bluetooth® (Some Models)

Nu mijn vraag, heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik zit bij Ziggo en heb een Cisco wireless router.

Met vriendelijke groet

Yoramr

Waarschijnlijk heb je dit probleem als je op de accu werkt en niet als je op netstroom zit, klopt dit !?

Test even de snelheden zowel met de accu als met netstroom.

Nou dit levert geen verschil op...

Maar in ieder geval bedankt voor het idee!

Hoi,

Normaal gesproken staan in 90% van de de gevallen de presatie instellingen van de netwerk kaarten via je geavanceerde energie instellingen op minimaal om zo je accu langer mee te laten gaan. In enkele gevallen staat dit ook zo ingesteld voor de "gewone" netwerk kaart.
Dit zal je even moeten controleren. Beide dienen op MAXIMAAL te staan !!

Kijk hier even naar en laat dan nog even van je horen.

1/ Router al eens af- en terug opgezet?
2/ Heb je naast de 2 laptops nog andere toestellen die via Wifi contact maken met de router? Indien niet, verbetert de wifi snelheid vd Lenovo als de oude laptop volledig uitgeschakeld is?
3/ Staat in de eigenschappen vd wifi-netwerkkaart ook het uitgestuurde vermogen op max?
4/ Hoe staat de wireless mode in je router? 802.11b/g/n (in sommige routers ook mixed mode genoemd) of misschien alleen op 802.11b/g
5/ Wat gebruik je als encryptie WPA/WPA2-personal met TKIP of AES. Best qua compatibiliteit is met AES.
6/ Is de snelheid ook beneden de verwachting als je de Lenovo dmv. een Ethernet kabel op de router hangt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan