Wifi werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickxgamer

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2013
Hallo allemaal,

Ik heb al lang een probleem en het begint mij nu echt te irriteren, Mijn wifi werkt niet
Ik heb echt alle Updates geïnstalleerd en Driver Genius 12, Smart Dirver Updater Kunnen mij ook niet helpen
Ik heb ook op HP Ondersteuning gekeken en alle netwerkt drivers geinstalleerd en ik kraag hem maar niet aan de praat!
Kan iemand mij hieruit helpen?

Alvast bedankt,
- Nick

Hoi,

Je denkt een driver probleem zo te zien. maar je router goed geconfigureerd en wachtwoordt etc.

Hoi,

Je denkt een driver probleem zo te zien. maar je router goed geconfigureerd en wachtwoordt etc.

Ja, Ik heb er nu een ethernet kabel in zitten daar doe ik meestal alles mee maar ik neem mijn laptop wel eens mee naar buiten en dan wil ik geen kabel vanaf huis naar tuinhuis
;p

Hoi,

Kijk eens in apparaat beheer of de wifi kaart wel geïnstalleerd is.
En bij veel laptops heb je een toetsencombinatie om wifi aan of uit te zetten, fn toets tussen rechtercontrol en de windowstoets, en dan op é1én van de F knoppen ( F2, F3)

Hoi,

Oke maar met draadloos moet je de beveiliging instellen wachtwoord etc, en met kabel is dat allemaal wat simpeler .

Hoi,

Kijk eens in apparaat beheer of de wifi kaart wel geïnstalleerd is.
En bij veel laptops heb je een toetsencombinatie om wifi aan of uit te zetten, fn toets tussen rechtercontrol en de windowstoets, en dan op é1én van de F knoppen ( F2, F3)

Bij mij zit het op F12 er zit ook een lampje in als ik op F12 druk gebeurt er niks bij mijn internet, Als het zou werken zouden er streepjes staan.
En bij apparaatbeheer staat realtek ......... wifi adapter.

Hoi,

Goed nieuws dan, de adapter is in elk geval geinstalleerd.
Er gebeurd niks zeg je, maar heb je dan wel de kabel eruit ?
Probeer het eens zónder de ethernetkabel, dan zou je toch iets moeten zien.

En natuurlijk ook even kijken naar wat Modag zegt, je hebt wel een evt. wachtwoord nodig om op het draadloze netwerk te komen, als die beveiligd is natuurlijk.

Hoi,

Goed nieuws dan, de adapter is in elk geval geinstalleerd.
Er gebeurd niks zeg je, maar heb je dan wel de kabel eruit ?
Probeer het eens zónder de ethernetkabel, dan zou je toch iets moeten zien.

En natuurlijk ook even kijken naar wat Modag zegt, je hebt wel een evt. wachtwoord nodig om op het draadloze netwerk te komen, als die beveiligd is natuurlijk.

Ja met de kabel eruit en nee dat kan niet want ik kan mijn wifi adapter niet inschakelen

Hoi,

Ik ben eigenlijk door de opties heen, de wifi adapter is geinstalleerd - heb jezelf gechecked- in apparaatbeheer.
Je kan hem niet inschakelen, verklikkerlampje brandt wél, dus je FN toetsencombi werkt, maar je krijgt geen melding dat de wifikaart aanstaat.
Misschien dat jouw enige optie is om een systeemherstel uit te voeren.

Hoi,

Ik ben eigenlijk door de opties heen, de wifi adapter is geinstalleerd - heb jezelf gechecked- in apparaatbeheer.
Je kan hem niet inschakelen, verklikkerlampje brandt wél, dus je FN toetsencombi werkt, maar je krijgt geen melding dat de wifikaart aanstaat.

Welk besturingssysteem gebruik je ?
Windows 7 Ultimate

Ok,

START>ALLE PROGRAMMA'S>BUREAU ACCESSOIRES>SYSTEEM WERKSET>SYSTEEMHERSTEL

Daar kun je bv een datum selecteren waarvan je weet dat de wifi het wél gewoon deed.
LET OP!!! Er kunnen sommige programma's weg zijn na systeemherstel, maar dat kun je bekijken in het dialoogvenster van systeemherstel door op de knop 'zoeken naar programma's die worden beïnvloed' te klikken.

Systeem herstel punten worden ook automatisch gemaakt, zonder tussenkomst van de gebruiker.

Hoi,

Welk besturingssysteem gebruik je ?

Ok,

START>ALLE PROGRAMMA'S>BUREAU ACCESSOIRES>SYSTEEM WERKSET>SYSTEEMHERSTEL

Daar kun je bv een datum selecteren waarvan je weet dat de wifi het wél gewoon deed.
LET OP!!! Er kunnen sommige programma's weg zijn na systeemherstel, maar dat kun je bekijken in het dialoogvenster van systeemherstel door op de knop 'zoeken naar programma's die worden beïnvloed' te klikken.
Toen windows geinstalleerd werd deed het wifi al niet

Hoi Nick,

Sorry, je zegt het niet met zoveel woorden, maar je suggereert eigenlijk met de initiële vraag dat de adapter wel heeft gewerkt ooit...

Laatste optie, anders weet ik het ook niet; kijk even in het bios of je een mogelijkheid om de wifi adater aan of uit kan zetten.
Staat hij op uit ( denk ik niet ) dan kan een simpel aanzetten helpen. duh
Staat hij aan, zet m dan even uit, Windows opnieuw starten, weer uitzetten, bios weer in, en de adapter aanzetten.
Kijk dan nog eens in je apparaat beheer of de wifi adapter wel geïnstalleerd is.

Zou je ook eens een screenshot van apparaat beheer kunnen maken met de netwerkadapters uitgevouwen.
Sowieso zou ik graag het merk en type laptop van je willen weten, kan ik misschien iets gerichter zoeken.

Laatst bewerkt:
Heb je toevallig een HP laptop? Want ik heb ook ooit zulke problemen gehad....
En welk tekentje ze je rechts onderin bij je draadloze verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan