Wifi werkt wel op smartphone en niet op laptop! Ziggo heeft geen oplossing

Status
Niet open voor verdere reacties.

jscholtens

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2008
Beste Helpmij-forumers,

Ik heb een probleem met mijn wifi verbinding. Ik zal het uitleggen.

Voorgeschiedenis: Ik heb al enkele maanden problemen met goed draadloos internet ontvangst, zowel op mijn laptop als op mijn smartphone. Ik heb een Ubee modem van Ziggo, (ongeveer een jaar geleden gekregen samen met een hd recorder) met daaraan een Sitecom router voor draadloos internet. Ik bel Ziggo, mijn provider, voor een oplossing. Blijkt dat mijn Ubee modem een wifi modem is! Ontzettend stom van mezelf, dat ik dat niet gezien heb. Dus ik verwijder mijn router.

En dan: Ik leg verbinding met mijn laptop en mijn smartphone met de wifi modem. Met mijn smartphone (Samsung) werkt dat perfect. Via mijn laptop niet (Acer, windows Vista). Hij legt verbinding met de modem en geeft zelfs aan dat er internet verbinding is, maar ik kan geen enkele website openen met geen enkele browser. Ik heb de modem opnieuw opgestart, mijn laptop opnieuw opgestart, in verschillende volgordes, maar dit maakt niet uit. Via een kabel tussen laptop en modem werkt internet wel. Dit alles heb ik gisterochtend gedaan. Gisteravond was er even een uur wél wifi verbinding. Vanochtend deed het echter weer niet en tot nu toe nog steeds niet. Ik heb Ziggo meerdere keren gebeld, ze hebben Remote meegekeken en ze constateren dat alles goed staat ingesteld, dat mijn netwerkkaart goed is, en alles up to date. Ze stellen voor een monteur langs te sturen. Voor die tijd wil ik even vragen of iemand hier misschien een oplossing weet.

Nog iets: ik heb een VPN-inlog naar de server van mijn werk vanuit huis. Dit werkt níet als de kabel erin zit, maar wél als de kabel eruit is, dus via wifi. Via de VPN-inlog kan ik wel op internet. Dat is toch gek? Ik heb de VPN geconfigureerd toen de router er nog tussen zat, dus misschien vormt dit het probleem? Of een ander probleem in m'n computer? Ik heb mijn antivirus (Free Avira AntiVir) gedeactiveerd, maar ook toen geen wifi verbinding.

Laat me weten als ik meer details over mijn laptop moet laten weten.

Alvast veel dank!

Hoi, ik hebbeen soortgelijk probleem gehad. Ik heb een 120mbit netwerk van ziggo en dat zou dus moeten vliegen. Mijn netwerk van upc was vele malen sneller en dat was maar 30mbit. Ik heb het over draadloos. Geloof me ziggo gaat dit niet voor je oplossen. Tien keer via de telefoon de router opgeschoond,zoals hun dat noemen. Werkt een uur.
Ubee door monteur vervangen voor cisco router. 1 dag resultaat. Cisco weer vervangen voor nieuwe ubee router. 1 dag resultaat. Uiteindelijk zei ziggo dat ze wifi nooit kunnen garanderen. Echt niet fijn. Ik had dezelfde problemen als jij. Alleen bij mij had ik meer dan een meter vanaf de router/modem. Geen verbinding meer. Oplossing na een jaar zelf gevonden. Kost helaas wel wat: zelf een extra router ertussen gezet om het signaal te versterken (wordt door de ene monteur aanbevolen en de ander raad het juist af).
Vervolgens sitecom wifiextenders in het stopcontact bij mijn router en in mijn slaapkamer. Uitgave totaal €150 voor de versterker en €130 voor de router maar eindelijk werkt bijna alles perfect. Alleen op een of andere manier blijft mijn smart tv af en toe verbinding zoeken, denk echter dat dit meer aan mijn geduld ligt.
Hopelijk hebbje hier wat aan.
Overigens kan je bij ziggo een monteur eisen. Ze komen dan langs en als er gevonstateerd word dat de fout niet bij jou ligt hoef je niet te betalen. Ik heb voor alle drie de keren niet betaald. Natuurlijk trekken ze het eerst wel van je rekening en dan moet je weer gaan bellen en klagen maar uiteindelijk wordt het dan weer teruggedraaid. Tja, zo is ziggo.

Mvg. Dennis

Dit is een weinig hoopvol antwoord! Maar niet op mij van toepassing, aangezien de wifi op mijn smartphone gewoon werkt. Weet niemand anders mogelijke oplossingen? Bepaalde instellingen op mijn laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan