jscholtens
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 jul 2008
- Berichten
- 13
Beste Helpmij-forumers,
Ik heb een probleem met mijn wifi verbinding. Ik zal het uitleggen.
Voorgeschiedenis: Ik heb al enkele maanden problemen met goed draadloos internet ontvangst, zowel op mijn laptop als op mijn smartphone. Ik heb een Ubee modem van Ziggo, (ongeveer een jaar geleden gekregen samen met een hd recorder) met daaraan een Sitecom router voor draadloos internet. Ik bel Ziggo, mijn provider, voor een oplossing. Blijkt dat mijn Ubee modem een wifi modem is! Ontzettend stom van mezelf, dat ik dat niet gezien heb. Dus ik verwijder mijn router.
En dan: Ik leg verbinding met mijn laptop en mijn smartphone met de wifi modem. Met mijn smartphone (Samsung) werkt dat perfect. Via mijn laptop niet (Acer, windows Vista). Hij legt verbinding met de modem en geeft zelfs aan dat er internet verbinding is, maar ik kan geen enkele website openen met geen enkele browser. Ik heb de modem opnieuw opgestart, mijn laptop opnieuw opgestart, in verschillende volgordes, maar dit maakt niet uit. Via een kabel tussen laptop en modem werkt internet wel. Dit alles heb ik gisterochtend gedaan. Gisteravond was er even een uur wél wifi verbinding. Vanochtend deed het echter weer niet en tot nu toe nog steeds niet. Ik heb Ziggo meerdere keren gebeld, ze hebben Remote meegekeken en ze constateren dat alles goed staat ingesteld, dat mijn netwerkkaart goed is, en alles up to date. Ze stellen voor een monteur langs te sturen. Voor die tijd wil ik even vragen of iemand hier misschien een oplossing weet.
Nog iets: ik heb een VPN-inlog naar de server van mijn werk vanuit huis. Dit werkt níet als de kabel erin zit, maar wél als de kabel eruit is, dus via wifi. Via de VPN-inlog kan ik wel op internet. Dat is toch gek? Ik heb de VPN geconfigureerd toen de router er nog tussen zat, dus misschien vormt dit het probleem? Of een ander probleem in m'n computer? Ik heb mijn antivirus (Free Avira AntiVir) gedeactiveerd, maar ook toen geen wifi verbinding.
Laat me weten als ik meer details over mijn laptop moet laten weten.
Alvast veel dank!
Ik heb een probleem met mijn wifi verbinding. Ik zal het uitleggen.
Voorgeschiedenis: Ik heb al enkele maanden problemen met goed draadloos internet ontvangst, zowel op mijn laptop als op mijn smartphone. Ik heb een Ubee modem van Ziggo, (ongeveer een jaar geleden gekregen samen met een hd recorder) met daaraan een Sitecom router voor draadloos internet. Ik bel Ziggo, mijn provider, voor een oplossing. Blijkt dat mijn Ubee modem een wifi modem is! Ontzettend stom van mezelf, dat ik dat niet gezien heb. Dus ik verwijder mijn router.
En dan: Ik leg verbinding met mijn laptop en mijn smartphone met de wifi modem. Met mijn smartphone (Samsung) werkt dat perfect. Via mijn laptop niet (Acer, windows Vista). Hij legt verbinding met de modem en geeft zelfs aan dat er internet verbinding is, maar ik kan geen enkele website openen met geen enkele browser. Ik heb de modem opnieuw opgestart, mijn laptop opnieuw opgestart, in verschillende volgordes, maar dit maakt niet uit. Via een kabel tussen laptop en modem werkt internet wel. Dit alles heb ik gisterochtend gedaan. Gisteravond was er even een uur wél wifi verbinding. Vanochtend deed het echter weer niet en tot nu toe nog steeds niet. Ik heb Ziggo meerdere keren gebeld, ze hebben Remote meegekeken en ze constateren dat alles goed staat ingesteld, dat mijn netwerkkaart goed is, en alles up to date. Ze stellen voor een monteur langs te sturen. Voor die tijd wil ik even vragen of iemand hier misschien een oplossing weet.
Nog iets: ik heb een VPN-inlog naar de server van mijn werk vanuit huis. Dit werkt níet als de kabel erin zit, maar wél als de kabel eruit is, dus via wifi. Via de VPN-inlog kan ik wel op internet. Dat is toch gek? Ik heb de VPN geconfigureerd toen de router er nog tussen zat, dus misschien vormt dit het probleem? Of een ander probleem in m'n computer? Ik heb mijn antivirus (Free Avira AntiVir) gedeactiveerd, maar ook toen geen wifi verbinding.
Laat me weten als ik meer details over mijn laptop moet laten weten.
Alvast veel dank!