WiFi wordt niet gevonden - Windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

hetisemma

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jun 2013
Vanmorgen startte ik mijn laptop op en kreeg een melding dat er een automatische herstelling plaatsvond. Deze herstelprocedure kon niet worden uitgevoerd wegens onbekende reden. Om mijn laptop toch aan de praat te krijgen, heb ik gekozen voor het 'vernieuwen van de pc'. Hierbij voer je de installatie- of herstelmedia in in je computer. Sindsdien werkt mijn computer weer, er zijn geen meldingen meer dat er een automatisch herstel nodig is. Het enige probleem waar ik nu tegenaan loop, is dat mijn computer helemaal geen wifinetwerken meer vindt. Als ik verbinding wil maken met een draadloos netwerk, krijg ik dit te zien:

screenshot 1.jpg

Ook vanuit de het netwerkcentrum, krijg ik het niet voor elkaar. Als ik een nieuw netwerk wil instellen, komt mijn draadloze netwerk niet eens in de lijst (de andere netwerken van de buren overigens ook niet).

Ik heb al een aantal dingen gecontroleerd:
- Of de laptop in veilige modus staat (staat ie niet)
- Of het internet wel werkt met een bekabelde verbinding (ja)
- Of ik op andere apparaten (telefoons) wel WiFi heb (ja)

Daarnaast heb ik de router al gereset (werkte niet)

Het lijkt wel alsof mijn laptop de mogelijkheid om draadloze netwerken te vinden kwijt is geraakt ofzo en omdat mijn kennis van computers hier wel zo'n beetje ophoudt, weet ik niet wat ik verder nog zou kunnen doen om dit probleem op te lossen.

Heeft iemand misschien enig idee, want de helppagina's van windows zijn ook niet echt nuttig.

Groetjes,
Emma

Laatst bewerkt:
Geen FN + F? toets die je in moet schakelen?

Stuurprogramma is geïnstalleerd en ingeschakeld?
Drivers voor draadloze netwerkkaart ook eens updaten.

De FN + F heb ik geprobeerd maar werkt ook niet!

Ik zal eens kijken of de andere tips lukken, dankjewel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan