Wifi zegt dat hij verbind, maar dat is niet zo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Florusvanloon

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2008
Hallo allemaal,

Wij hebben een laptop en daar draaide leuk vista op, alleen was dat ding daardoor zo ongelofelijk traag dat het niet leuk meer was, dus ik dacht. Kom ik zet er XP op. stom stom stom
want nu heb ik een groot probleem.
Het is als volgt. (Ga er maar even voor zitten want dit wordt een waslijst)

Als ik mijn router die in de pc zit aanzet, gaat hij op zoek naar onze verbinding, die vindt hij vervolgens en ik log in. Hij geeft een goede connectie maar hij kan het netwerkadres niet verkrijgen.

Dingen die ik heb geprobeerd

- wifi via sticky leid tot hetzelfde probleem
- met draad erin werkt hij wel gewoon.
- Ipconfig heb ik ze ongeveer allemaal gehad, zonder resultaat bij ip blijft 0.0.0.0.0 staan.

Vervolgens heb ik het ip adres van mijn adres met draad ingevuld bij mijn draadloze en het laatste getal (een 9) veranderd (in een 8) Nu geeft hij aan dat hij verbonden is.
Ik helemaal blij en tevree, maar nee. Als ik op internet wil geeft hij geen pagina’s weer. Dus helaas hoop vervlogen. Ook geven mijn andere pc’s niet aan dat ze hebben kunnen vinden via de speedtouch pagina die je krijgt als je het ip adres van je computer intypt in explorer.

Ik sta open voor suggesties

Mvg

Florus

Eerst even dit, in je pc kan geen router zitten. Een router is vaak een los kastje of het zit in het modem ingebouwd.
Je bedoelt waarschijnlijk dat je draadloze netwerkadapter geen ip-adres kan krijgen van de draadloze router/ modem. Heb je wel de juiste key ingevuld en het juiste beveiligingstype gekozen? Ook kan het zo zijn dat je in de router/ modem ergens hebt aangegeven dat er geen nieuwe ip-adressen mogen worden uitgedeeld aan draadloze adapters. Kijk dat eerst eens even na.

key is juist, dat weet ik zeker (bij xp moet je hem ook 2 maal invullen)
en hoe kan je zie of het geblokkeerd staat? ik zou niet weten waar.

mvg

Florus

Kijk even na hoe je netwerk beveiligd is. Is het bijv. met een WPA2 key kijk dan in de eigenschappen van je draadloze netwerkkaart in de laptop of hij dit aankan. Anders moet je de nieuwste driver voor je draadloze netwerkkaart installeren die WPA2 ondersteund.

Eerst maar eens even bij het begin beginnen:

Heb je na de installatie van Win XP ook eerst alle benodigde drivers geinstalleerd?

zit wpa beveiliging op, maar ik heb de nieuwste software

Je bedoeld de nieuwste driver voor je draadloze netwerkkaart in de laptop??
Heb je die gedowned en geinstalleerd?? een oudere driver ondersteund alleen WEP.
Anders in je router even WEP beveiliging instellen en nog eens proberen, weet je meteen of het daar aan ligt.
Welke netwerkkaart zit ernin? type en merk?

zonder beveiliging lukt hij wel, hoe stel je wep in, is vrij onduidelijk te vinden... en er zit een Atheros AR5007EG in

Dus als je de beveiliging op de router uitgeschakeld hebt?

Zijn er meerdere pc's/laptops verbonden via die router?

Dan ligt het dus aan het type beveiliging dat je hebt/had. Als je draadloze netwerkadapter dat niet aankan kun je voor een type kiezen dat wel werkt. Kijk even wat de adapter wel aankan.

inloggen in je router en bij tabblad beveiliging kan je dat instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan