WII aansluiten op Linksys WRT54GC

Status
Niet open voor verdere reacties.

sonja79

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2009
Berichten
73
Na veel @#$%:evil: heb ik het eindelijk voor elkaar gekregen om mijn internet verbinding via de router te laten lopen.

Ik heb nu mijn UPC modem -> Router -> PC

Maar nu wil ik dat de WII een accespoint zoekt en ziet mijn hele Router niet. Ik heb nu begrepen dat het verstandig is de router te beveiligen en via een WEPkey zou ik dan op de WII kunnen. Alleen nu kan ik niet meer in mijn router...

Ik weet niet wat ik verkeerd doe. Heb alle adressen al geprobeerd volgens mij. Maar geen 1 doet het...
Welke moet ik nu gebruiken om in de router te komen?

netwerkverbinding.jpg

Ik durf nergens meer aan te komen, veel te bang dat mijn internet er dan helemaal uitkomt te liggen. Kan iemand mij helpen stap voor stap dit op te lossen?
 
Als je joun linksys kiest bij je wii an vraagt die om de zo geheeten webkey, heb je die ook juist ingevuld?
 
wep is een makkelijker te achterhalen beveiliging. J ekunt beter je netwerk met wpa/wpa2 beveiligen. dat is veel veiliger.
Probeer eens in te browser van de pc 192.168.1.1 in te typen. als het goed is is dat de standard linksys ip
 
De instellingen op de router staan niet goed als ik het plaatje bekijk.

Je PC heeft IP adres 213.46.88.145 gekregen, dit is een publiek IP adres, wat de router zou moeten krijgen ipv de PC.

Zoals het nu is ingesteld kun je maar 1 apparaat aansluiten op de router.

De router moet dus het IP adres krijgen wat jouw PC nu krijgt en via de ingebouwde DHCP server moet hij interne adressen uitdelen aan de overige apparaten die je aansluit.

Aan het plaatje te zien heeft de router IP adres 10.15.223.129 maar daar ga je waarschijnlijk niet bij komen met de huidige instellingen.

Ik ben bang dat je het beste de router terug kunt zetten naar de fabrieksinstellingen en dan opnieuw beginnen.
 
Als je joun linksys kiest bij je wii an vraagt die om de zo geheeten webkey, heb je die ook juist ingevuld?

Maar dat is dus het probleem, de WII ziet mijn Linksys helemaal niet... Hij ziet wel andere accespoints maar die zijn niet van mij en beveiligd. En de WEBKey heb ik nog niet ingesteld, want ik kom niet in mijn router:(
 
De instellingen op de router staan niet goed als ik het plaatje bekijk.

Je PC heeft IP adres 213.46.88.145 gekregen, dit is een publiek IP adres, wat de router zou moeten krijgen ipv de PC.

Zoals het nu is ingesteld kun je maar 1 apparaat aansluiten op de router.

De router moet dus het IP adres krijgen wat jouw PC nu krijgt en via de ingebouwde DHCP server moet hij interne adressen uitdelen aan de overige apparaten die je aansluit.

Aan het plaatje te zien heeft de router IP adres 10.15.223.129 maar daar ga je waarschijnlijk niet bij komen met de huidige instellingen.

Ik ben bang dat je het beste de router terug kunt zetten naar de fabrieksinstellingen en dan opnieuw beginnen.

Dus de router resetten?
 
Met de resetknop (even in het boekje lezen hoe dit precies moet)

Als hij weer in de fabrieksinstellingen staat, krijg je PC van de router een IP adres in de 192.168.1.* serie

Als je dan de instellingen van de netwerkkaart opvraagt (zoals het plaatje in je eerste post) dan zie je bij standaardgateway het adres van de router staan.

Op de router kies je in het eerste scherm voor PPPoE.
Je kunt dan je gebruikersnaam en wachtwoord invullen die je van UPC hebt gekregen.
Als je nu voor opslaan kiest, dan zou je weer internet op de PC moeten hebben. (waarschijnlijk moet je dan het modem en de router even uitzetten, eerst het modem aan, wachten tot deze is opgestart en dan de linksys aan)

Zodra dit werkt kun je het draadloze gedeelte instellen.
 
Met de resetknop (even in het boekje lezen hoe dit precies moet)

Als hij weer in de fabrieksinstellingen staat, krijg je PC van de router een IP adres in de 192.168.1.* serie

Als je dan de instellingen van de netwerkkaart opvraagt (zoals het plaatje in je eerste post) dan zie je bij standaardgateway het adres van de router staan.

Op de router kies je in het eerste scherm voor PPPoE.
Je kunt dan je gebruikersnaam en wachtwoord invullen die je van UPC hebt gekregen.
Als je nu voor opslaan kiest, dan zou je weer internet op de PC moeten hebben. (waarschijnlijk moet je dan het modem en de router even uitzetten, eerst het modem aan, wachten tot deze is opgestart en dan de linksys aan)

Zodra dit werkt kun je het draadloze gedeelte instellen.

Dankje PST, ga dit vanavond even uitproberen.
 
Met de resetknop (even in het boekje lezen hoe dit precies moet)

Als hij weer in de fabrieksinstellingen staat, krijg je PC van de router een IP adres in de 192.168.1.* serie

Als je dan de instellingen van de netwerkkaart opvraagt (zoals het plaatje in je eerste post) dan zie je bij standaardgateway het adres van de router staan.

Op de router kies je in het eerste scherm voor PPPoE.
Je kunt dan je gebruikersnaam en wachtwoord invullen die je van UPC hebt gekregen.
Als je nu voor opslaan kiest, dan zou je weer internet op de PC moeten hebben. (waarschijnlijk moet je dan het modem en de router even uitzetten, eerst het modem aan, wachten tot deze is opgestart en dan de linksys aan)

Zodra dit werkt kun je het draadloze gedeelte instellen.

PST, Ik heb hem gereset zoals je zei, maar met geen mogelijkheid krijg ik hem weer op het internet. Alle poorten geprobeerd. Ik geeft het op... Ik kan het niet uitstaan, maar het is niet anders. Heb nu gewoon weer mijn witte UTP kabel in de PC gestopt en mijn internet doet het weer. Volgens mij is de router gewoon stuk.

De witte kabel die liep van de modem naar de pc had ik in de blauwe poort gestopt. Eerst de stroom gehaald van de modem na een minuutje weer aangedaan. Toen de groene kabel van de pc in 1 van de 4 van de router gestopt en de stroom erop. Het maakt niet uit welke poort ik kies, hij zegt bij alle vier dat de netwerkkabel niet goed is aangesloten.

Hij ververst ook niet het IP adres naar de router.

Zie hier het plaatje van de Linksys LinksysWRT54GC.jpg
mijn engelengeduld is op. :mad:

fijne avond, misschien ga ik het van de week nog een keer proberen, ben er nu even klaar mee.
 
De stekker er een minuutje uithalen is niet genoeg om hem te resetten. onderaan zit het reset knopje(zie plaatje). Die moet je met iets puntigs ingedrukt houden totdat alle lampjes kort branden of knipperen.
Als je dan je computer met een kabelje verbind met de 1e gele poort, en je in je browser het volgende intyp: 192.168.1.1
Dan kom je in een inlog scherm.
laat gebruikersnaam leeg en typ bij wachtwoord admin .
Nu zit je in de webinterface van de router.


VOOR STRAKS: ZORG DAT JE VOOR JE NAAR EEN NIEUW TABBLAD GA ONDERIN OP SAVE SETTING KLIK.
Zorg voor het volgende:
1. zet hem op Automatic Configuration - DHCP
2. Geef een Routername waarmee je inlogt als je naar 192.168.1.1 gaat.
3 .DHCP Server: Enable
Ga naar het tabblad Wireless
4. Wireless Configuration: Manual
5. Wireless Network Name (SSID): Geeft hier de naam op die hij uitzend.
Ga naar sub tablad Wireless Security
6. Security Mode: WPA Personal
7. WPA Algorithms: TKIP(+AES)
8. WPA Shared Key: verzin hier de netwerk sleutel die nodig is om verbinding te maken
Ga naar tabblad Administration
9.Typ een wachtwoord waarmee je inlogt om in de router te komen(ipv admin)
OPSLAAN -> save settings

Meer weet ik niet. Denk dat dat alles was.
Suc6
 

Bijlagen

  • LinksysWRT54GC.bmp
    67,1 KB · Weergaven: 38
Overgestapt op andere router

De linksys was niet goed meer... Heb nu een SITCOM N-router gekregen en dit werkt prima. Bedankt allemaal voor jullie steun!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan