wii game iso past niet op usb stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoencool

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2011
Hoi ik heb een spelletje van de wii gedownload(Mario Part9).
Hij is 4,37 gb maar als ik hem op mijn usb stick van 7.50 Gb zet dan geeft hij aan dat de usb stick vol zit.
maar als ik bij properties van de usbstick kijk zit er niets in en normaal zit er ook niks in dus.... wie mij kan helpen zo heel fijn zijn:)

Wat voor bestandssysteem heeft je usb-stick? Misschien laat hij daarom zo'n groot bestand gewoon niet toe...
Als het FAT32 is, moet je hem maar eens formatteren naar NTFS... Dit kun je gewoon in Windows doen...

Wat voor bestandssysteem heeft je usb-stick? Misschien laat hij daarom zo'n groot bestand gewoon niet toe...
Als het FAT32 is, moet je hem maar eens formatteren naar NTFS... Dit kun je gewoon in Windows doen...
Klopt maar hoe formateer ik hem dan??

Via 'Deze computer' of 'computer' op de stick rechtsklikken, dan formatteren. Dan opent er een formateervenster waarin je als het goed is de mogelijkheid hebt om de stick in ntfs te formatteren

Ok, hier is het probleem (vrij vertaald met Google) :

Nintendo bestandssystemen

Het vervangen van de 3DS 'SD-kaart met SDHC, SDXC

2GB is niet veel ruimte, vooral als je veel foto's, mp3's, en spelletjes op het kaartje wil zetten. Gelukkig heeft Nintendo de 3DS vatbaar gemaakt voor vervangende kaarten. Echter, je moet een beetje over SD-kaart bestandssystemen weten voordat weten wat aanvaardbaar is voor gebruik met de 3DS. Just so you know, Nintendo's beleid ten aanzien van vervangende kaarten komt in principe neer op "we geen functionaliteit te garanderen buiten onze eigen meegeleverde SD-kaart".

Nintendo's positie als van 5/1 is duidelijk: de 3DS heeft alleen een FAT32-bestandssysteem. Hoe die invloed kan hebben op welke kaart je kan gebruiken? Nadat SD-kaarten werden geïntroduceerd aan het begin van het millennium, werd het formaat een van de dominante vormen van flash-geheugen en gebruikte het FAT16 bestandssysteem (max. 4 GB capaciteit). Daarna eiste de industrie een hogere capaciteit dan 4GB, werden de SDHC-kaarten geïntroduceerd met FAT32 bestandssystemen (maximaal 8 TB). Nu, hier is de hartverscheurende deel: SDXC flash-kaarten zijn geformatteerd met een nieuw bestandssysteem met de naam exFAT om te zorgen voor snellere toegang en verwijdert bestanden groter dan 4GB, enz. Dat betekent dat de 3DS niet in staat zal zijn om een dergelijk bestands te lezen.

Als je echt wilt de SDXC flash-kaart gebruiken in je 3DS, je hebt een paar opties:

Formatteer de SDXC-kaart met een FAT32 bestandssysteem, of wacht tot Nintendo releases voor exFAT bestandssystemen ondersteunt.

FAT32 zal nog steeds ondersteunt zijn tot 8 TB (2 ^ 28 bits * 32KB max cluster size = 8 TB). U zult niet in staat zijn om een enkel bestand meer dan 4GB in grootte op te slaan (maar waarom zou je toch al op een 3DS??). Natuurlijk SD-en SDHC-kaarten werken prima, omdat ze al in FAT16 of FAT32 bestandsformaat zijn.

Bottom line: Als u een SDXC-kaart te gebruiken met je 3DS, moet u deze te formatteren in FAT32-bestandssysteem en niet een exFAT bestandssysteem. SDHC-kaarten moeten werken.

Je kan dus de kaart/stick met wat kunst & vliegwerk onder Windows als NTFS formatteren, dan de .ISO er opzetten, maar dan kan je Nintendo het weer niet lezen. Oplossing: .ISO downloaden op een normale PC, branden op CD/DvD, die in je Nintendo stoppen. Deal?
;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan