WII melding bij updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jackson1

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2009
Hallo Allemaal,

Wij hebben al een aantal jaar geleden een wii van iemand cadeau gekregen.
Op deze wie kunnen we ook backup spellen (kopies) afspelen.

Nu hebben wij het spel zumba fitness 2 gekocht.
Bij het opstarten krijgen we de melding dat er een update gedaan moet worden en in indien de wii niet geheel orgineel is de mogelijkheid bestaat dat de wii het dan niet meer doet.

Omdat ik ook kopie spellen af kan spelen acht ik de kans groot dat ik mijn wii gehard- of softmod is.

1. Hoe kan ik zien of ik een hard- of gesoftmodden wii heb.

2. Wat moet ik doen om nieuwere spellen af te kunnen bijven spelen?

-------------------

jackson

Hoi Jackson,

Ik zou je Wii niet updaten als het spel hierom vraagt. dit omdat een softmod dan wordt verwijdert.
Hoe je het beste kan zien of de wii software matig is omgebouwd is door te kijken of je de homebrew channel geïnstalleerd hebt.
Staat deze erop dan is het waarschijnlijk software matig (softmod).

Vaak kun je spellen die origineel zijn ook via de homebrew channel afspelen. De update melding wordt dan niet weer gegeven.
Maar als je een kopie van een spel kan spelen kun je het beste de game downloaden.
Zoek dan naar het spel waar de update al van de iso af is gehaald.
Dit zou je eventueel ook zelf kunnen doen door bijvoorbeeld brickblocker (http://wbb.rockman18.com/?page=home&ln=en).

Kun je alleen gekopieerde dvd's afspelen dan is de wii waarschijnlijk ge hardmod. Je kunt dan een iso maken van het spel.
Als je dan de update van het spel eraf haalt en hem weer brand op een nieuwe dvd werkt het ook.

Succes,
Maarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan