Wii speelt oudere spellen wel, maar pas gekochte spellen niet?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Meh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Meh

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2009
Beste leden,

Ik had pas een spel gekocht voor de Wii, maar deze deed het niet kreeg de melding iets van "Eject this disc and reset the Wii" of in wezen komt 't daarop neer.
Ik dacht dat de disc wellicht naar zijn grootje was dus ben ik met het spel teruggegaan om vervolgens een ander spel uit te kiezen.
Eenmaal gekozen en thuis het spel erin gedaan werkt deze disc ook niet ik krijg precies dezelfde melding.

Hoe kan dit? Heb ik nog iets nodig of... ?

Alvast bedankt,
Meh.

PS: Wintersport spel en iets van Sonic en Mario race spel speelt de Wii wel gewoon.
Maar Avatar en Techu speelt die niet.:confused:

Zal is even kijken. :D

Dit had ik ook, nadat ik het had geupdate naar de nieuwste firmware werken de nieuw gekochte spellen nu ook !

Ditzelfde hadden ze ook voor de Sony PSP gedaan, dit was omdat heel veel mensen ongebouwde (custom firmwares) hebben voor hun PSP en daardoor de spellen downloaden ipv het te kopen, dus Sony dacht slim te zijn en een nieuwe update uit te brengen zodat alleen als je die laatste firmware hebt; de nieuwste games kunt spelen.

Maarja, ze hebben gefaald. De hackers hebben een andere manier ontrafeld om de nieuwe games op een andere (nieuwe) custom firmware te spelen en dat is gelukt:thumb:

Nja, ik had de Wii ook niet op het internet aangesloten, nou moet ik eerst zo'n LAN-Adapter voor de Wii aanschaffen en vervolgens dan die update doen.

Erg op kosten jagen, het apparaat zelf vond ik al duur zat.:(

Meh.

Vaak hebben originele spellen die een bepaalde firmware nodig hebben die ook op de dvd staan.Kijk eens of het daarmee offline lukt

Vaak hebben originele spellen die een bepaalde firmware nodig hebben die ook op de dvd staan.Kijk eens of het daarmee offline lukt

Njah, hoe dan? want de DVD start niet eens op. Ben er niet zo in thuis met die consoles.

Meh.

Normaal gesproken start het spel een update als je een nieuwe update nodig hebt. Maar heb je geen buitenlandse Wii, of buitenlandse spellen?

Normaal gesproken start het spel een update als je een nieuwe update nodig hebt. Maar heb je geen buitenlandse Wii, of buitenlandse spellen?

Nee geen. We hebben een europese versie, PAL-versie.

Ik haal binnenkort zo'n LAN-Adapter en update de hap wel even. Laat het nog wel weten of het dan werkt of niet.

Bedankt voor de hulp iig.

Meh.

Laatst bewerkt:
Nou uiteindelijk een LAN-Adapter gekocht en de Wii ge-update heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Elke keer als ik de Disk erin doe van het desbetreffende spel krijg ik na wat geratel de volgende melding:

Er is een fout opgetreden. Druk op de EJECT-knop, verwijder de disk en zet het Wii-Systeem uit. Lees de handleiding voor meer informatie.

Van de handleiding werd ik niet veel wijzer en op internet na tijd zoeken op deze foutmelding lijkt het haast hopeloos.

Vreemde vind ik dat hij het bij het spel Avatar deed die pas nieuw gekocht was en nu bij het spel Tenchu waarvoor ik Avatar had ingeruild. De overige spellen die we hebben als Wii wintersport en Mario kart etc. Doen het gewoon perfect.

Iemand enig idee of hetzelfde probleem?

Mvg,
Meh.

Dit probleem heb ik nooit gehad maar hij geeft bij mij meestal een melding want dan krijg ik een berichtje ik zou als u was gewoon Wiiconnect24 aanzetten dan ontvang 24 per dag een update en automatich dan om 10 minuten dacht ik maar als je er dan een nieuw spel in doet dan krijg je een bericht van nintendo en druk je op update

Je gaat naar Wii-> Wii-Instellingen -> ++ of 1x-> internet en dan wiiconnect24 en het lampje is dan oranje. Ik advieseer je het niet te doen als je je wii hebt omgebouwd.

Zal 't is proberen, al moet ik eerlijk zijn ik heb er weinig vertrouwen meer in.

Meh.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan