Wijzig rowsource van lijst at runtime

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Het aantal rijen in een lijst (in een doorlopend formulier) moet telkens verminderd worden met de keuze die reeds gemaakt is.
- aantal rijen in lijst is bv 4
- op rij één van het doorlopend formulier wordt de eerste keuze gemaakt
- op rij twee mogen dan nog maar 3 rijen zichtbaar zijn in de lijst
- enz. tot einde

Heb dit getracht met de code me.requery met het idee dat het formulier dan opnieuw zijn Form_Load() zou aflopen. Maar dit werkt niet.

Code in Form_Load()

Code:
    If IsNull(Me.Parent.iAIDNieuw) Then
        sqlLijstPrijsCode = "SELECT tblLijsten.LPrijsCodering From tblLijsten WHERE (tblLijsten.LPrijsCodering Is Not Null) ORDER BY tblLijsten.LPrijsCodering;"
    Else        
        sqlLijstPrijsCode = "SELECT q1.PR_CODERING, q2.LPrijsCodering " & _
            "From " & _
                "(SELECT tblArtikel.AID, tblPrijzen.AID, tblPrijzen.PR_CODERING " & _
                    "FROM tblArtikel INNER JOIN tblPrijzen ON tblArtikel.AID = tblPrijzen.AID " & _
                    "WHERE tblArtikel.AID = " & Me.Parent.iAIDNieuw & " as q1 " & _
            "Right Join " & _
                "(SELECT tblLijsten.LPrijsCodering " & _
                    "From tblLijsten " & _
                    "WHERE tblLijsten.LPrijsCodering Is Not Null) as q2 " & _
            "ON q1.PR_CODERING = q2.LPrijsCodering " & _
            "WHERE q1.PR_CODERING Is Null;"
    End If

Graag suggesties.

Ik heb geen flauw idee wat je aan het doen bent. Maak een voorbeeldje, dan snappen we het hopelijk beter.

Heb dit getracht met de code me.requery met het idee dat het formulier dan opnieuw zijn Form_Load() zou aflopen. Maar dit werkt niet.
Natuurlijk werkt dit niet; je laadt het formulier immers niet opnieuw. Deze actie wordt maar één keer uitgevoerd, als je het formulier laadt​. <Bij aanwijzen> zou al een stuk beter zijn.

Heb het opgelost: bij de gebeurtenis "Got_Focus" en het werkt! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan