Wijzigen bestand rechtstreeks onder de root

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcs51mc

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Hallo,

Enig idee waarom ik een bestand, rechtstreeks onder de root, niet kan wijzigen in W8.1?
Ik ben wel degelijk ingelogd als admin maar met een local account, dus niet via de MS account.
Zelfs al ben ik admin, toch kan ik files niet updaten onder de root.
Via RMK op de C drive, dan properties, dan Security, dan selectie Administrators dan zijn alle permissions aangevikt!

Wanneer ik een file open, iets wijzig en terug wil saven dan krijg ik onmiddellijk een "Save as" venster.
Probeer ik toch onder de root te saven, dan krijg een venster met de melding
You don't have permission to save in this loaction.
Waarom is dat; maar vooral hoe kan ik dat verhelpen???

Toch even vermelden:
Dat zijn bestanden met software parameters die ik bewaar bij afsluiten van zelf gemaakte (VB6.0) software.
Bij herstarten van de software krijg ik dan de laatst gebruikte parameters onmiddellijk te zien.
Die software draait nog perfect maar ik zie de wijzigingen niet in de INI file onder de root ?!!?

Wat ik wel zie is dat er een drive location bijgekomen is in explorer genaamd "cDrive (X:)"
Wanneer ik er op klik krijg ik een melding "Location is not available"
Ik ben er 1000% zeker van dat W8.1 mijn INI bestanden daar wegschrijft want mijn software draait perfect, die files moeten toch ergens bewaard worden.
Maar ik kan er zelf niet meer aan!!! grrrrr!!!

VrGr
Alain

Als je de software zelf hebt geschreven dan weet je toch ook waar de INI bestanden vandaan worden gelezen en geschreven? Dat heb je dan in de software opgegeven. Als dat inderdaad de C:\ folder is vind ik dat niet echt een handige plek. Zeker niet omdat die steeds meer wordt dichtgetimmerd, en terecht zou ik bijna zeggen.

Wat de locatie van die X: drive is kun je o.a. zien in een command schermpje met de opdracht: Net Use

Laatst bewerkt:
Natuurlijk weet ik waar ik dat INI bestand zit; op de C:\ :P
Maar de C:\ in W8.1 is niet wat de C:\ pré W8.1 was blijkbaar.
Ik heb +15 jaren probleemloos met die software kunnen werken, echter met W8.1 kan ik niet meer doen wat ik wil met de C:\ ?!?
Maar het OS kan dat wel, want de software werkt perfect!
Waarom mag de OS meer dan ik ? :evil: ?

Ik zie het nut van het "dicht timmeren" van de C:\ niet in ?!?

Hiermee is mijn vraag of dit "dicht timmeren" van de C:\ op te lossen is door één of andere instelling nog niet opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan