wijzigen in word document met opmaak lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjolijndolfin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 sep 2009
Hi,

Ik werk als mentor voor een academie en dan kijk ik huiswerk na. Dit huiswerk wordt gemaakt in formulieren die in Word zijn opgemaakt en ik kijk na door in de tekst aanvullingen te zetten en weer terug te sturen aan de student. Ik heb sinds kort een apple iMac waar ik heel blij mee ben en gebruik openoffice.org. Ook dat bevalt prima...echter...

DE VRAAG: Als ik het formulier in openoffice.org open neemt het plaatje (wat in Word een header is) bijna de hele pagina in beslag en krijg ik tien in plaats van 2 pagina's en wordt dus eigenlijk onleesbaar en onwerkbaar. Hoe kan ik dit veranderen?

Help mij???
Dolfijne groet,
Marjolijndolfin

Hopelijk kan je de vraag beantwoorden zonder de bijlage want ik krijg 'm niet geupload (te groot 735 kb)

Ik kan je niet dé oplossing bieden, maar omdat je nog geen reactie hebt ontvangen wil ik wel proberen mee te denken:

ik denk dat dit één van de compatibiliteitsprobleempjes is tussen Office en Open Office.
Ik vermoed dat de oplossing (bypass) gezocht zal moeten worden in het "Opslaan Als" bij de bron in Microsoft Office.

Een tweede optie die je hebt is bij ontvangst het plaatje te deleten, mogelijk 'schiet' de rest van het document daarna terug naar zijn normale proporties?

Een derde optie (dooddoenertje, ik weet 't) is een goedkope versie van Microsoft Office aan te schaffen.

Ik vermoed echter dat met enkele experimenten de "Opslaan Als" optie bij de bron voor nu even de meest pragmatische is.

Dank voor je reactie Pasja, ik blijf nog even stoeien... het zou fijn zijn als er een simpele oplossing voor was...
Marjolijn

met ms word voor mac lukt het

het was zoeken, toch een stukje windows op mijn mac... ms word voor mac.
Ik kan de documenten goed openen en wijzigen nadat ik converter heb geinstalleerd...
Dank voor het meedenken!
Dolfijne groet,
Marjolijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan