Wijzigen instellingen via mapopties, leidt tot crash !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Het is niet te geloven. Maar ik had XP (dacht ik) volledig onder controle, gebeurt er het volgende.
Ik plaats het vinkje terug voor 'beveiliging besturingssyteembestanden verbergen' in mapopties en mijn systeem loopt in de soep. Via de recovery console (en F8) niets meer aan te vangen; veilige modus lukt niet, laatst goed werkende windows niet alsmede systeemherstel niet.
Wie weet hoe dit heeft kunnen gebeuren ?

Bijlagen

• mapopties.jpg
    mapopties.jpg
    52,2 KB · Weergaven: 29
Ben niet zeker, maar kan je in zo een geval niet opstarten van de installatiecd, en zo een systeemherstel uitvoeren? Misschien werkt dat wel?

helaas...

Nee, dat heb ik uiteraard ook geprobeerd. Ik begrijp gewoonweg niet hoe het aanvinken van wel of niet willen zien van de verborgen bestanden kan leiden tot dit probleem.
Nooit kunnen vermoeden dat Windows XP in feite zo instabiel is. Van het begin af aan problemen gehad met de comptabiliteit van b.v. de Matrox G550 grafische kaart en zelfs de laatste drivers van mijn HP printer DJ 950C. Dit zijn toch zeer bekende hardware componenten, waarvan je verwacht dat XP daar geen probleem mee zal hebben. Het tegendeel is waar. Inmiddels weer de zaak geinstalleerd e.d., maar bij het installeren van elk stukje software hou ik mijn hart - bij het opnieuw opstarten -vast. En ik heb er alles aan gedaan. De chipset ge-update, de BIOS, de Matroxbios en toch......... Als het weer gebeurt ga ik maar weer terug naar WinME of Win98.

Re: helaas...

Geplaatst door Yari02

Nooit kunnen vermoeden dat Windows XP in feite zo instabiel is.
Wel, met mijn oude Athlon 600Mhz was ik zo wanhopig als jij nu, niets maar dan ook niets werkte zoals het moest. Nu met mijn Athlon 2000, de Athlon 2200 en de 733Mhz laptop werkt het als een droom! Misschien is er toch iets vaut met je pc? :(

en verder....

Ik ken mensen met exact hetzelfde systeem -
AMD Athlon(tm) 1600+; 1,4 Ghz, Matrox G550, 512 MB RAM - en hebben geen noemenswaardige problemen.
Dus...........
Verschillen zijn wellicht. Ik heb de SB-live soundkaart, Epson scanner 1240 u photo, HP DJ 950C, MIRO DC10 plus videokaart en firewire EEE1394.
Dit zijn zeer bekende componenten, waar XP toch geen moeite mee zou moeten hebben.

Tja, misschien is de snelste oplossing een format? Als alles achteraf in orde is, direct een image maken...

Ghost

Dan heb je het over 'Norton ghost' van 'Symantec', neem ik aan. Da's een dure grap er nog eens bij.

vervolg........

Is dat ergens te downloaden, of is dat een kwestie van kopen; en zo ja, hoeveel kost het dan(en waar).

Bedankt. In feite is het toch schandalig dat Microsoft zelf geen vergelijkbare softwarecomponent in haar OS heeft geprogrammeerd. Met name de systeemcrashes in relatie tot de hardware zijn bekend, daar zou Microsoft wel eens iets aan kunnen doen; en dan niet zozeer meer betrouwbare drivers, maar een vergelijkbare component. De herstelprogramma's van XP stellen niet zoveel voor, na een crash.

Drivers zijn dan ook niet de verantwoordelijkheid van M$

drivers !

Dat zeg je. Maar waarom hoef ik dan aan de installatie van de drivers voor de SB Live soundkaart en de HPDJ 950C printer niets te doen. Of je wil of niet, XP installeert deze gewoon. Daarna installeerde ik de meest recente drivers van de HP-site en had ik weer 'n probleem.

Dat zijn drivers van de fabrikant die bij je windows installatie zitten... Anders zou je ALLE drivers zelf moeten hebben. Is zeer handig als je bvb een ouder toestel hebt gekocht zonder drivers...

Het is niet omdat XP een driver installeert dat jij geen update kan doen...

Oke. Maar hoe voorkom ik dan het probleem met de update van de drivers voor de HP 950C.
Moet je eerst de door XP geinstalleerde driver(s) verwijderen (ik heb dat gedaan, met een vastloper als gevolg). Het lijkt mij dus, dat ik de nieuwe drivers van de HP-site er 'gewoon' over heen moet installeren.

Bij de Matrox G50 grafische kaart was het duidelijk. Daar stond in de readme duidelijk geschreven, dat de oude drivers - ter voorkoming van een vastloper - eerst MOESTEN worden verwijderd, vooraleer de nieuwe (van de site van Matrox) te installeren.

installeer gewoon de laatste drivers van de hp site voor je printer. Als ze moeten gedeïnstalleerd worden zal de driversoft je dat wel aangeven...

Ik heb een keer een crash gehad na Systeemherstel.
De Microsoft Helpdesk gebeld en gehoord dat je bij Systeemherstel Norton volledig -dus ook in Services- moet uitschakelen.
Dit hoorde ik dus daar, in plaats van dat dit bij Systemherstel wordt medegedeeld.
Microsoft heeft inderdaad nog wel wat te doen aan WindowsXP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan