wijzigen record1 waarde keuzeknop op ja zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

epetzen

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
Ik wil graag dat als record1 gewijzigd wordt de waarde van Keuze Ja/Nee knop op Ja wordt gezet.

Ik heb hiervoor onder wijzigen de volgende gebeutenis gezet

Me.keuzejanee.value = "Ja"

Echter veranderd hij de waarde van het record keuzjanee niet op het moment dat ik record1 wijzig.

Weet iemand wat hier fout gaat?

Thanks,

Peter

Je hebt óf een bound form waarvan je deze waarde bent vergeten te koppelen óf een unbound form en je hebt niet de OnCurrent event gebruikt.

Guus,

Ik ben niet helemaal vertrouwd met de termen Bound of unbound.

Kun je hier nog een toelichting op geven.

Thanks,

Ja hoor dat kan ik wel.

Je form is bound als er een datasource aan is gekoppeld. Als dat een tabel is dan zijn alle wijzigingen die je maakt in dat form direct in je tabel verwerkt.
Je form is unbound als er geen datasource aan is gekoppeld. Dat betekend dat je de controls zelf van data moet voorzien. Wijzigingen in die data moet je zelf ook weer opslaan in de tabel. Het laatste heeft mijn voorkeur omdat je dan het hele proces zelf in de hand hebt. Het is wel meer werk.

Voor beginners is de eerste optie de meest gebruikte. Maar als je dan iets speciaals wilt doen, bijvoorbeeld een extra controle voordat het record opgeslagen wordt dan wordt het al snel ingewikkeld. Je moet dat je controle uitvoeren in je beforeupdate event en als de controle negatief is dan moet je het update event cancellen. Ik ben daar geen voorstander van. Maar het kan wel.

Enjoy!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan