Wijzigen van Caption op Button via VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeertN

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2006
Kan iemand mij vertellen hoe ik de tekst (Caption) op een Knop (Shape) via VBA-code kan aanpassen.
Ik heb namelijk een knop gemaakt die een bepaalde aktie uitvoert maar daarna gebruikt moet worden om het tegenovergestelde te bereiken.
Huidige tekst is "Toon garfiek" maar als dan de grafiek (graph) in het werkblad getoond wordt wil ik de tekst "Verberg grafiek" op de zelfde knop hebben om dus de grafiek weer te verbergen. enz...

bij voorbaat dank

Hoi GeertN,

Als je Command1.Caption = "Bla" bedoeld, dan heb je niet echt gezocht, maar ik vermoed dat je iets anders bedoeld.

Misschien een kleine voorbeeldje om te verduidelijken

Voorbeeld

Hoi Arno,

Ik heb dus een knop op het werkblad aangemaakt met de naam: "Knp_Grafiek" met daaraan de volgende code gekoppeld:

Private Sub Knp_Grafiek_Click()

If ActiveSheet.Shapes("Knp_Grafiek").Caption = "Toon Grafiek" Then
ActiveSheet.Shapes("Knp_Grafiek").Caption = "Verberg Grafiek"
.....verdere actie wordt vervolgens afgewerkt......
Else
ActiveSheet.Shapes("Knp_Grafiek").Caption = "Toon Grafiek"
.....verdere actie wordt vervolgens afgewerkt......
End If
End Sub

Gelijk al bij de eerste If krijg ik de foutmelding "Fout 438 tijdens uitvoering: Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object."
In de eigenschappen van de knop zit echter wél de eigenschap Caption want daar heb ik de knoptekst immers voor de eerste keer ingebracht.

How can????

Groeten
Geert

Hoi GeertN,

De optie shapes heeft bij mijn weet geen Caption.

Ik heb hier een voorbeeld bestandje neer gezet. Als dit niet is was je bedoeld, is het handiger als je hier zelf ook een voorbeeld bestandje plaats (dus niet alleen de code, maar een hele excel bestand)

Bijlagen

Opgelost

Hallo Arno,

Toen ik je bestandje en de code daarin bekeek begreep ik gelijk welke denkfout ik gemaakt heb.

Alles werkt nu prima.:thumb:
Hartelijk dank voor je reactie

Geert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan