• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wijzigen van gegevens op een tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lakeysha

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2014
Beste mensen,

Ik heb hier een programmatje laten maken door een kennis van mij. Nu kan ik via tabbladen gegevens invoeren en wegschrijven naar een speciaal tabblad. Ieder nieuw ingevoerde krijgt in kolom A een nieuw nummer. Nu kan ik elders deze gegevens opvragen en inzien. Echter ik wil vanuit hier ook een wijziging maken als dat nodig is. Als ik dat nu doe en ik zou het nummer invoeren voor het te wijzigen deel op het tabblad dan wordt er gewoon een nieuwe regel aangemaakt. Zo heb ik simpel gezegd een aantal gegevens achter het cijfer 1, het cijfer 2, het cijfer 3 enzovoort.

Als ik gek gezegd bij cijfer 2 een straatnaam heb ingevoerd en ik kom er achter dat het verkeerd is geschreven dan wil ik deze gegevens kunnen wijzigen in het tabblad waar ik de gegevens opvraag zonder dat hier een nieuwe regel voor wordt aangemaakt. Het is niet mogelijk om in het tabel zelf de wijziging aan te brengen. Tenminste het kan wel, maar dan wordt het aangemaakt document PDF niet gewijzigd.

Ik wil het dus voor elkaar krijgen om de regel te wijzigen zonder dat er een nieuw regel wordt aangemaakt en dat voor die regel na opslaan het eerder gemaakt document ook wordt gewijzigd.

Het stukje wordt via VBA weggeschreven en via excel opgevraagd via verticaal zoeken.

Dank je wel. Groet Sandra

Ik kreeg een tipje om de codes? ook mee te geven... Bedoelen jullie onderstaande mee?

Sheets("Verzendbewijzen").ExportAsFixedFormat 0, "E:\Verzending\Verzendbewijs PDF\Bewijs\" & Year(Date) & "\" & Sheets("Verzendbewijzen").Range("I13").Value & ".pdf"

Hiermee schrijf de pdf

Sheets("Verstuurd_Pakket").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 19) = Array(.Range("I13"), .Range("A3"), .Range("I12")

Hiermee schrijf ik weg

In excel zelf met standaard formules roep ik middels verticaal zoeken de gegevens weer op.

He das nog eens makkelijk. Ik kan ook aanvullen. Ik wilde nog even meegeven dat de gegevens via een tabblad wordt ingevoerd en de weergeven code? onder een knopje staat die ik aan moet klikken voor wegschrijven en opslaan als pdf.

Kortom stel ik wil nummer 2 opvragen en ik zie dat er een verkeerd gegeven in staat dan wil ik deze dus meteen kunnen wijzigen en die wijziging moet gewoon worden meegenomen in nummer 2 en het opgeslagen bestand moet worden aangepast.

Nou duidelijker kan ik het niet meer maken lijkt mij.

Kunnen jullie mij please helpen. Ik ben jullie dan enorm dankbaar

Laatst bewerkt:
Wordt de nummering automatisch aangemaakt?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan