Wijzigen van TEMP dir

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenI

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2006
Berichten
588
Goedenmiddag,

Weet iemand toevallig waar ik de Temp dir voor setups kan wijzigen? Ik heb het in ge omgevingsvariabele aangepast bij de eigenschappen van mijn computer maar dit haalt niks uit. Ik ben nu erg onthand aangezien ik met spoed wat software moet installeren. Helaas is mijn C schijf nogal minimaal ingesteld (door mijzelf, stom!).

Alvast bedankt!

Groetjes,
Jeroen

p.s. ik heb dit wel eens eerder gedaan heel lang terug en toen moest ik een register setting aanpassen, maar ik weet deze niet meer.
 
:confused: Ik weet niet of ik helemaal begrijp wat je bedoeld met "minimaal ingesteld".
Krijg het idee dat je te weinig schrijfruimte hebt op je systeem partitie en dat je problemen geeft met installeren van software.. :confused:

Windows gebruikt niet standaard alleen maar die Temp map in je local settings voor setups..
Meestal (kan je ook gemakeleijk controleren) wordt tijdens de setup een tijdelijke map gemaakt op C:\ en deze wordt na het voltooien van de setup automatisch verwijderd.. Dit zit verwerkt in de installer(setup.exe) en niet in Windows dat zal dan wel de reden zijn waarom het voor jou niwts uithaald de temp locatie aan te passen in je systeem variabelen.

Wat je kan proberen is op een andere partitie een nieuwe Program Files map te maken en deze te gebruiken om de software te installeren en tijdens de setup voor die map te kiezen, voor de meeste software lukt dat wel..

Ander voorbeeld, de Windows Updates setup map is "C:\Windows\SoftwareDistribution\Download" als je deze nooit geleegd hebt kan het zijn dat ie prop vol zit met oude setup bestanden.. Deze kan je verwijderen zonder problemen en maak je misschien weer een paar 100 mb vrij.. :)
 
Nou, het probleem is het volgende:
Ik heb inderdaad te weinig beschikbare ruimte op de C drive.
Als ik nou Adobe Audition wil installeren, vereist dit 290 mb van de C schijf, en ik heb maar 120 over :(

Nu hadi k in het grijze verleden wel eens een regsleutel aangepast zodat de vereiste 290MB van de C drive, op de D drive in beslag werd genomen, maar ik kan deze sleutel / optie niet meer vinden.

Weet jij of iemand anders toevallig waar dit zit of hoe ik dit op een andere manier kan aanpassen?

B.v.d.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan