Wijziging Boot Menu Asus A8N-SLI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre61

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2001
Eens in de paar dagen wijzigt in het boot menu van mijn moederbord, de volgorde van de harde schijven in het bios gedeelte "Hard Disk Drives". Mijn opstart schijf, de Raptor 74GB, staat dan ineens op de tweede plaats in het menu, achter mijn andere schijf de Maxtor DiamondMax 10.

Daardoor krijg ik de error "disk boot failure, insert system disk and press enter".
Na de aanpassing in het bios van de harde schijven in het bios gedeelte "Hard disk Drives", waarbij ik de Raptor met een pijltje omhoog weer op de 1e plek zet, start de pc weer normaal op.

Ik heb bios 1011, en heb de batterij op het moederbord al vervangen.

Wie heeft een verklaring voor deze wijzigingen in het bios?

Bios 1012

Ik heb een BIOS 1012 versie en geen probleem met het wisselen van schijven
Ik gebruik 3 IDE - 120Gb Maxtor en 1 DVD brander. Misschien helpt het naar
een hogere versie te gaan. Ps Hoe zijn de grote downloads bij jouw? Bij mij
zijn ze meestal corrupt... Neem eens 50Mbyte Zip en probeer deze. Mochten
namelijk je downloads corrupt blijken dan zou ik niet gaan veranderen in Bios
voordat je dit onder de knie hebt. Met vriendelijke groet, Peter

Met downloads ook groter dan 50mb, hier geen problemen.
Had jij die bios versie er al op?

Bios versie

Ik kreeg de 1012 versie meegeleverd en wilde naar de nieuwere versie 1014 om
mijn problemen met het downloaden op te lossen. Maar zo lang de boel
on-stabiel is ben ik bang dat een hik-up in de Bios file het hele bord niet meer werkt.

Bij musiek en filmbestanden hoor en zie je de bit failures goed maar in een bios
file systeem kan het alleen maar fout gaan, denk ik. De computer werkt verder
naar behoren - alleen ik blijf met twee problemen zitten, te weten dat de meegeleverde
software van Nvidia : firewall en netwerk managent de inkomende data stromen corrupt
maken en dat een extra netwerkkaart(en) consequent aan blijven geven dat de ADSL kabel
niet is aangesloten - voor beide problemen heb ik geen oplossing kunnen vinden.

Heb wel een mail naar ASUS gestuurd maar daar kwam in drie weken nog geen reactie op en het ASUS forum spreekt er wel over maar geeft geen houvast. Hopelijk heb jij wat meer geluk Ik zag op het forum sommige mensen hun bord omruilen voor een ander merk -ik dacht Gigabyte.. misschien is dat de beste oplossing

hey jongens mijn ervaring met asus bordjes is ook niet zo goed, ik zou zeggen dat je idd maar moet overstappen naar een andere fabrikant.

dit is mijn ervaring uiteraard zullen er mensen zijn die wel een goede ervaring met asus hebben.

grt Dennis

Laatst bewerkt door een moderator:
Er al eens aangedacht dat het vernieuwen van je Celknoop batterij wel eens de oplossing kan zijn!!

Nu geef je als antwoord is nieuw!, maar dat zegt niets

maar als je celknoopje leeg is slaat dees toch niks meer op?

grt dvbarneveld

dvbarneveld zei:
maar als je celknoopje leeg is slaat dees toch niks meer op?

grt dvbarneveld

Kan brak zijn:o

PdeBruin zei:
Ik kreeg de 1012 versie meegeleverd en wilde naar de nieuwere versie 1014 om
mijn problemen met het downloaden op te lossen. Maar zo lang de boel
on-stabiel is ben ik bang dat een hik-up in de Bios file het hele bord niet meer werkt.

Had je ook de bijbehorende chipset upgrades gebruikt, die ook bij de bios upgrade vermeld staan?

Je kunt het nog eens proberen met die betabios, met de desbetreffende drivers.

Dit was idd ook best wel een beetje domme reactie van mij hahaha:D

grt dvbarneveld

PdeBruin, heb jij die Nvidia firewall aanstaan?

Ik heb nog een (nieuwe) batterij die zal ik ook eens proberen.

Ik heb dezelfde moederbord als vermeld staat in de titel van het bericht, en op de een of andere manier is mijn DVD-brander ook op een slave plaatsje beland, ik heb nu helemaal geen master, niet primary en ook niet secundary, zelf dacht ik dat het aan de jumpertjes lag maar die zitten volgens mij wel goed.
Ook heb ik een probleempje met het downloaden van grotere bestandjes en kan ik na een 30 min intensief internet gebruik niet meer fatsoenlijk op internet komen.
Dit probleem heb ik geprobeerd op te lossen door een nieuwe switch te kopen, maar daar bleek het nou net niet aan te liggen :mad::( (het was overigens niet zo'n heel slecht idee om dat ding te vervangen, 't was een heel oud dingetje, 10 mbits/s, 30×20×5 cm)

Ik heb gewoon alle bovengenoemde problemen met mijn spliksplinter nieuwe moederbordje.
Ik was (en ben nog steeds) hardstikke trots op mijn nieuwe pctje die ik helemaal zelf in elkaar heb gezet dus erg blij ben ik hier niet mee.

Vergeef mij als mijn computer-ervaring te kort schiet, 'k ben 16 jaar en heb nog maar 3 jaar een eigen pc ;) (alle 3 zelf betaald)
Zoals je mischien verwacht had heb ik nu geen rooie cent meer over en kan ik dus geen ander moederbord kopen, ik hoop dat ze het snel op lossen bij ASUS.

Ik heb trouwens alles wat er op die cd stond op me pctje gezet dus ook die nVidea FireWall, als het daar aan ligt hoor ik het graag hè, dat zou namelijk wel een hele makkelijke oplossing zijn ;)

Kan iemand mij met mijne superieure computer-intellect *kuch* trouwens even kort uitleggen hoe je nou je BIOS moet updaten? Dit is namelijk allemaal best nieuw voor mij. En of dat het probleem nou oplost of niet, het kan altijd mooi van pas komen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan