wijziging drveletter en SMART

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik heb een oude HP pentium 3 733Mhz met een 5200 toeren HC. Slechts 1 partitie.
Vandaag viel me op dat de DVD rewriter ineens een andere driveletter had meegekregen (wad D, is nu ineens E) en niet meer te benaderen is.
Bij het opnieuw opstarten van de PC veranderde er niets. Ik heb dat maar even zo gelaten, omdat ik wat anders moest doen.
Toen ik mijn PC weer opnieuw startte, kreeg ik een S.M.A.R.T beveiligingswaarschuwing. Op mijn HD zou in de komende dagen dataverleis kunnen optreden en het advies is om de HD te vervangen.
Mijn vra(a)g(en): Kunnen deze zaken iets met elkaar te maken hebben? Moet ik dit serieus nemen?
Is er een oplossing voor de verandering van de driveletter van mijn DVD?

Geplaatst door goldvinger
met het programma Tweak ui kan je onderandere de drives letters veranderen

klik op deze link om het programma te downloaden

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

halverwege deze pagina staat aan de linker kant het programma tweakui

succes

Bedankt voor je reactie. Driveletters veranderen kan ook gewoon in het beheerdersgedeelte van XP, maar daar ben ik niet naar op zoek.
Ik vraag me af hoe de PC zonder opdracht ineens een andere letter kan toewijzen...

Ik zou de aanwijzing van S.M.A.R.T niet negeren.
Controleer de harde schijf eens uitgebreid op fouten en integriteit, en maak voor de zekerheid een backup van je belangrijke data.

Geplaatst door Admin_Frisian
Ik zou de aanwijzing van S.M.A.R.T niet negeren.
Controleer de harde schijf eens uitgebreid op fouten en integriteit, en maak voor de zekerheid een backup van je belangrijke data.

Heb ik beide gedaan. Bericht blijft voorlopig weg....:D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan