wijziging in koptekst word

Status
Niet open voor verdere reacties.

waterkonijn

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
In word is een briefhoofd gemaakt via koptekst, daarin de bedrijfsnaam, adres, telefoon- en faxnummer.

Dit levert een sjabloon op wat in verdere correspondentie steeds gebruikt wordt en opgeslagen wordt in een map per klant.

Binnenkort moet het telefoon- en faxnummer gewijzigd worden. Hoe kan ik dit makkelijk in alle bestanden wijzigen??
Via zoeken en vervangen kan ik per worddocument wijzigen, maar gezien de hoeveelheid documenten is dit geen optie. Ik zoek iets waarmee ik de nummers in alle mappen "ineens"kan omzetten. Wie heeft een tip?
Ik werk met xp home.

Bedankt

Math Wenders

ieder document is apart
dus ik denk dat het niet anders kan
dan ze allemaal apart te openen
en alles wijzigen

Bovendien snap ik het niet ... !?!?!
Alle bestaande, reeds aangemaakte documenten met de 'oude' gegevens zijn gebaseerd op het tevens ook bestaande sjabloon.
Al je nu een wijziging in het sjabloon aanbrengt en het vervolgens opslaat onder een nieuwe naam, kunnen - vanaf dat moment - alle 'nieuwe' documenten weer worden gebaseerd op de nieuwe 'briefhoofd'-gegevens......

Teun,

Bedankt voor de reactie, even een toelichting

Het sjabloon bevat bedrijfsinfo, het tel. en fax nummer moet gewijzigd worden, ik kan de nummers niet meenemen.
Er zijn in word 80 mappen over klanten, over deze klanten is correspondentie gevoerd met o.a. de klant en derden. Dit kan dit oplopen tot 20 tot 40 brieven, per map / klant. Het is dan handig om een reeds verzonden brief, gericht aan X, te gebruiken omdat er al een adres staat, een ref. nr. enz.
Ik hoef alleen de datum te wijzigen, een stuk tekst weg te halen en anderhalve regel toe te voegen.
Ik gebruik geen samenvoegen van documenten of een data base voor de adressen, helaas.

Ik begrijp je voorstel, nl aanpassen van het sjabloon en vervolgens gebruiken voor het nieuwe document. Met de nieuwe mappen / klanten doe ik dit al.
Punt is de oude mappen, die nog steeds in gebruik zijn. Oude documenten wil ik simpel voorzien van nieuwe nummers zonder dat ik in 80 mappen 20 tot 40 brieven handmatig het sjabloon verander.

Als je een oplossing weet: graag. Maar ik ga me ook maar eens eens buigen over word en samenvoegen en adressenbestanden in een data base. Gezien de tijd zoek ik ook naar een kortere weg als overbrugging. O ja, ik gebruik op de oude documenten ook stickertjes met de nieuwe nummers..

Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

Math Wenders

Sorry ....

Ik zou zo 1,2,3 geen oplossing weten, anders dan een macro, die je vervolgens als 'knop' in de opmaakwerkbalk zet.
Vervolgens open je alle bestanden waarvan de door jou genoemde gegevens moeten worden gewijzigd.
Je hoeft dan alleen nog bij elk bestand op de knop te klikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan