Wijziging pagina groote

• Onderwerp starter Onderwerp starter WAP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WAP

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2006
Ik heb een programma gemaakt in Access 97, Werkt prima, maar het blijkt nu dat sommige gebruikers problemen krijgen met het afdrukken van enkele rapporten binnen de applicatie
Dit ligt aan de printer die ze gebruiken, want ik zelf heb het probleem niet. De printer kunnen ze niet aanpassen.

Als je dit verder gaat onderzoeken dan blijkt dat het te maken heeft met de "pagina grootte" in het menu pagina-instelling

Staat de "pagina grootte"op A4 dan is er geen probleem. Staat deze op "Letter" dan komt er een blanco rapport uit de printer.

-Kan iemand mij vertellen hoe ik de pagina groote standaard op A4 kan zetten en houden?
-Hoe ik de huidige rapporten met als pagina grootte "Letter"kan omzetten?
-Wat ik verkeerd heb gedaan in de ontwikkelingsfase van het rapport?

Het zijn drie vragen maar misschien dat iemand mij kan helpen.

Je hebt te maken met een onhandige eigenschap van access.
De pagina instelling worden per rapport opgeslagen.
Je met je rapport openen in ontwerp modus.
Vervolgens ga je naar pagina instellingen en stelt alles in zoals je het wilt hebben.
Daarna sla je je rapport op.
Nu gaat het wel goed!
Maar access heeft een irritante eigenschap.
Als je je rapport nogmaals opent in ontwerp modus worden de pagina eigenschappen weer terug gezet naar de default waarden. Als je je rapport dan opslaat en je vergeet ze opnieuw in te stellen ben je weer terug bij af. Even opletten dus.

Je kunt deze eigenschappen ook zetten met behulp van code. Dan moet je het printer object gaan gebruiken. Zie hiervoor http://msdn.microsoft.com/library/d...ry/en-us/dnacc2k2/html/ODC_acc10_Printers.asp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan