Wijziging toetsaanslag

Status
Niet open voor verdere reacties.

damteur

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2006
Aan de rechterzijde van het toetsenbord staan de getallen 0 t/m 9 en naast de 0 staat een punt. Is het mogelijk dat deze punt is in te stellen als een komma.
zodat je niet bijv. 9.57 krijgt maar 9,57 bijv. bij het intype van getallen bij word

Wanneer je Windows XP hebt of een soortgelijke recente versie moet het kunnen met Microsoft Keyboard Layout Creator (MSKLC), maar dat is wel veel meer werk dan een simpele instelling veranderen.

bedankt, voor je reactie

Weet je ook hoe ik dat moet doen en waar ik dat programma kan vinden?

MSKLC vind je op:
www.microsoft.com/globaldev/tools/msklc.mspx
Wanneer de installer van MSKLC klaagt dat je .NET nodig hebt download dan versie 1.1 hier:
www.microsoft.com/downloads/details...FamilyID=262D25E3-F589-4842-8157-034D1E7CF3A3
MSKLC zou moeten werken met .NET 2.0, en doet dat waarschijnlijk ook, maar het lukte mij niet om MSKLC geïnstalleerd te krijgen met alleen .NET 2.0.

Zo werkt het:
  • Laad de toetsenbordindeling die je nu gebruikt met File=>Load Existing Keyboard. Kijk zonodig in het Configuratiescherm onder Datum, tijd, taal en landinstellingen=>Landinstellingen, tabblad Talen, optie Details welke dat is.
  • De toets die je wilt veranderen staat rechts onder de rest van het toetsenbord. Klik op die toets. Typ in het pop-up window de komma, en druk op OK.
  • Open nu Project=>Properties en zet een spatie achter Company. Verander eventueel de Description.
  • Test voor alle zekerheid het resultaat (ook onder Project) en maak een setup package aan (ook onder Project). Maak je geen zorgen over warnings, gelade toetsenbordindelingen geven zonder wijzigingen al warnings.
  • Open de map met de setup package, en voer het bestand Layout01.msi uit. Hiermee wordt jouw nieuwe toetsenbordindeling toegevoegd aan de collectie van Windows zelf, met de naam die je onder Description hebt opgegeven.
  • Ga weer naar Configuratiescherm=>Datum, tijd, taal en landinstellingen=>Landinstellingen, tabblad Talen, optie Details, voeg je nieuwe indeling toe, en maak die de Standaardinvoertaal.
Met de setup package kan je de indeling ook op andere computers installeren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan