• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wijziging van datum formaat bij "tekst.samenvoegen"

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcirk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
Hai,

Ik heb een probleem waar ik zelf totaal niet uitkom.
Om data vanuit Excel naar een ander softwarepakket te kunnen exporteren moet deze data in een bepaalde format staan.

De verschillende waarden heb ik in Excel staan, en via tekst.samenvoegen krijg ik zo de regel die ik nodig zou hebben om te exporteren.

Ik loop alleen tegen een klein detail op :confused:

Wanneer ik in Excel een datumveld betrek bij tekst.samenvoegen krijg ik niet de opmaak zoals deze is ingesteld, maar wordt de datum terugeconverteerd naar een getal (39405 bijv.)

Ik weet dat je deze waarden normaal gesproken via eigenschappen op veel verschillende opmaken zichtbaar kunt maken, maar als bovenstaande formule er overheen gaat rekent Excel de datum toch weer terug naar een getal :(

Weet iemand hoe ik in deze uitkomst (dus een soort samengestelde cel) de oorspronkelijke notatie terug krijg ?

Dat is niet moeilijk. Dit is bvb al een mogelijkheid:

=TEKST(celmetdatum;"dd/mm/jjjj")

Wigi

Niet moeilijk inderdaad... Maar de oplossing werkt perfect zie ik zojuist.

Hartstikke bedankt Wigi, hier was ik al erg lang mee bezig en kwam er niet uit...

Wat mij betreft topic gesloten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan