wijzigingen in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

pakko

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2003
hallo helpers,

ik heb een probleem;

hoe kan ik iemand anders laten zien, duidelijk maken, wat ik veranderd heb in mijn database.

Stel ik wijzig een postcode, of ik verwijder een record en iemand anders, die een ALLEEN LEZEN bestand heeft, weet niets maar wil toch zijn eigen gegevens aanpassen aan die van mij.
Moet ik dan echt doorgeven dat nr..... is gewijzigd of kan ik dit op een andere manier duidelijk maken?
(Een ander lettertype of VET of schuin of kleur werkt alleen op de hele database)

Wie heeft de (waarschijnlijk voor jullie simpele)
oplossing?
Dank Pakko

Geplaatst door pakko
hallo helpers,

ik heb een probleem;

hoe kan ik iemand anders laten zien, duidelijk maken, wat ik veranderd heb in mijn database.

Stel ik wijzig een postcode, of ik verwijder een record en iemand anders, die een ALLEEN LEZEN bestand heeft, weet niets maar wil toch zijn eigen gegevens aanpassen aan die van mij.
Moet ik dan echt doorgeven dat nr..... is gewijzigd of kan ik dit op een andere manier duidelijk maken?
(Een ander lettertype of VET of schuin of kleur werkt alleen op de hele database)

Wie heeft de (waarschijnlijk voor jullie simpele)
oplossing?
Dank Pakko

Pakko

Je kunt een veld aanmaken waarin je de wijzigingen middels vb wegschrijft.
Middels een query kan de ander de wijzigingen zichtbaar maken, en eventueel doorvoeren in zijn db.

mvg
JJ

onbekend

Hallo JJ

helaaas ben ik niet zo'n kei in vb
Zou je een voorbeeld kunnen geven bv van een gewijzige postcode?

dankje

hoi,

ik, ongelovige kluns, heb de bijlage fout geopend.
(met access); hoe kan ik er wel bijkomen????

pakko

Hallo JJ

het heeft even geduurd, maar ik zie geen vb;
wil je zeggen dat je een extra kolom maakt met daarin
de vermelding van wat je (handmatig) wijzigd? Of zit hier de code achter en wordt automatisch de wijziging ingevuld?

In mijn database gaat het om veel verschillende soorten wijzigingen. Kan ik dan niet beter een kolom maken met de tekst : wijzigingen ja/nee Dan deze kolom ook tonen naar div. locaties en een query maken met bv IDveld en kolom gewijzigd: ja
Het nadeel is dan dat de locaties zelf uit moeten zoeken wat er gewijzigd is, maar ze kunnen dan wel alleen de gewijzigde records importeren en hoeven niet de hele database te importeren.

pakko

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan