Wijzigingen in een kolom vaststellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Burt Away

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Wie kan mij op weg helpen?

Probleemstelling:
In een werkblad heb ik in de linker kolom een aantal leden/leerlingen (1 tot 200) staan.
In de daarop volgende kolommen bovenaan de les of activiteit (1 tot 200).
De leden die aanwezig waren op de les/activiteit worden aangekruist met een “x”.
Leden worden ingeladen vanuit een ander bestand die andere medewerkers kunnen wijzigen.
Lessen/activiteiten en hun deelnemers worden geladen vanuit een ander bestand die enkel de deelnemers bevat van die activiteit. (de niet deelnemers zijn niet opgeslagen).
Het aantal deelnemers per kolom (les/activiteit) bij het inladen is dus bekend.

Om te verhinderen dat bij het afsluiten van het bestand al de kolommen worden overlopen en terug opgeslagen (wat toch wat tijd in beslag neemt) zou ik alleen die kolommen willen wegschrijven die zijn gewijzigd.
Op zich geen probleem wanneer aankruisingen bijkomen of worden weggelaten.
Als echter het aantal gewiste aankruisingen gelijk is aan het aantal bijgekomen dan is het aantal gelijk aan het aantal bij het inladen. Er zijn dan wel degelijk wijzigingen gebeurt maar het aantal aankruisingen is gelijk aan het aantal bij het inladen.

Hoe kan ik te weten komen wanneer in een kolom iets gewijzigd is geweest??

Tevergeefs zoek ik al maanden naar een oplossing, kan iemand mij helpen?
Waarschijnlijk is het zo voor de hand liggend.

Met dank

Hoi Burt Away,

Je bent nogal wanhopig opzoek zie ik (http://www.vbwereld.nl/forum/viewtopic.php?p=38064#38064)

Begrijp ik je goed. Wil je alleen maar een manier hebben, om erachter te komen of je bestand is gewijzigd. Of wil je juist alle cellen (inhoud) hebben die gewijzigd zijn (dat is een stuk lastiger)

Misschien dat je het met een voorbeeld-bestand kunt verduidelijken

Wijzigingen in kolommen vaststellen

Hey Arno, bedankt voor je reaktie. Ik ben inderdaad wanhopig, hierna wat meer uitleg.

In bijlage Excel bestand als voorbeeld.
De deelnemers (de aankruisingen) in de verschillende kolommen werden ingeladen vanuit een ander bestand. (B7/B9/B12/B13/B17 voor de kolom les1). Het totaal aantal ingeladen aankruisingen per kolom staat in B31

B32 geeft het verschil tussen het huidige aantal aankruisingen en het aantal ingeladen.
Is het verschil groter (er zijn aankruisingen bijgekomen) of kleiner (er zijn aankruisingen verwijderd) dan nul dan moet die kolom opgeslagen worden. Anders niet.

Probleem stelt zich in kolom H. Daar werden de aankruising in cellen H18 en H20 verwijderd. (voorgesteld als rode xx) en de cellen H7 en H15 aangekruist (rode x) na het inladen. Het verschil tussen H32 en H4 is 0. (Wat uiteraard juist is). Nochtans moet deze kolom opgeslagen worden omdat er wijzigingen zijn gebeurt. (De aankruisingen staan bij andere deelnemers.)

Hoe kan ik vaststellen dat er een wijziging gebeurde in een (de) kolom(men)???

IK hoop echt dat je me kan helpen. Het overslaan van kolommen die niet zijn gewijzigd bespaart me een hoop tijd.

Alvast bedankt,

Burt

Bijlagen

Hoi Burt Away,

Het is me nog niet helemaal duidelijk.

Ik heb eventjes een voorbeeldje gemaakt van de manier waarop ik denk dat het zou werken.

Ik ben ervan uitgegaan, dat je dus een lijst met gegevens krijgt, vervolgens hierin zelf aanpassingen maakt, en dat je dan iets moet doen met de kolomen die gewijzigd zijn.

Als je in het voorbeeld bestandje ergens in een paar kolomen een wijziging maakt, en vervolgens op de knop 'Zie gewijzigde kolomen' druk, dan krijg je in een messagebox te zien welke kolomen je veranderd hebt.

Is dit zo ongeveer de weg die je op wilt, of zit ik er volledig naast:confused:

Bijlagen

Arno je bent fantastisch,:thumb:

precies wat ik nodig had. Ik heb je code een beetje aangepast en..... ja hoor. PRACHTIG!!!
En zeggen dat ik daar maaaaaaaaanden op gezocht hebt.

Duizend maal dank,

Burt

Graag gedaan.

Wil je de vraag eventjes als opgelost zetten (rechts onderaan de pagina). Is beter voor het overzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan