• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

wijzigingen markeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Bestaat er een manier om wijzigingen in een bestand te markeren.

Het gaat over een bestand dat we invullen en dat bestand wordt door op een button te klikken opgeslaan in een bepaald map en door gemaild naar bepaalde personen.

Dat bestand dat is opgeslagen wordt opnieuw geopend en aangepast en opnieuw op die button geklikt om het opnieuw op te slaan onder een nieuwe naam en te mailen naar bepaalde personen als er iets moet worden aangepast.

Die aanpassingen die dan gebeuren zouden moeten worden gemarkeerd zodat de personen die de mail aan krijgen kunnen zien wat er is gewijzig.

Wordt het voor de 3 de keer gedaan dan mogen de eerste wijzigingen niet meer zichtbaar zijn enkel de wijzigingen die dan weer gebeuren.

Hoe kan ik dit doen ?

Misschien is dit iets voor je.
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
If MsgBox("Wil je updaten?", vbYesNo, "Wel of niet ") = vbYes Then
  Dim cl As Range
  For i = 1 To Cells.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).Row
  For j = 1 To 6

With Sheets("Interim (2)")
   For Each cl In Cells(i, j)
     cl.Font.ColorIndex = xlColorIndexAutomatic
       If cl.Value <> .Cells(i, j).Value Then
         cl.Font.ColorIndex = 3
          cl.Value = .Cells(i, j).Value
       End If
       Next cl
     End With
     Next j
   Next i
 End If
End Sub

Werking:
Een kopie gemaakt van Blad 'Interim' gn. Interim (2).
Maak hier je wijzigingen in.
Ga nu naar Blad Interim, en antwoord op de melding.
De cellen die gewijzigd zijn in Interim (2) worden in rode tekst gezet in Interim.

Bijlagen

Harry

Dit was niet helemaal wat ik zocht , maar heb het wel gebruikt.

Ik vond het niet zo makkelijk met dat extra tabblad maar heb dat opgelost door mijn macro die aan de button gekoppeld was wat aan te passen.
Zodat hij door op de button te klikken eerst naar het andere tabblad gaat en dan pas opslaat en mailt.

Dus je hebt mij uitstekend geholpen.
echt top :thumb:

B E D A N K T

Heb nog een klein probleempje.
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
If MsgBox("Wil je updaten?", vbYesNo, "Wel of niet ") = vbYes Then
  Dim cl As Range
  For j = 1 To 6

With Sheets("Invulblad")
   For Each cl In Cells(i, j)
     cl.Font.ColorIndex = xlColorIndexAutomatic
       If cl.Value <> .Cells(i, j).Value Then
         cl.Font.ColorIndex = 3
          cl.Value = .Cells(i, j).Value
       End If
       Next cl
     End With
     Next j
   Next i
 End If
End Sub
In de code hierboven zou nog een wijziging in moeten gebeuren omdat ik tabblad interim zou willen blokkeren met een wachtwoord.
Zodat je aan dat tabblad niets manueel kan aanpassen maar enkel door yes te kiezen op de pop up .
Heb op het tabblad een wachtwoord opgezet zodat je niks meer kan aanpassen maar kan loopt de code vast op deze regel
Code:
:(

1: Dan kun je de msgboxregel +End if ook weglaten in de code, of anders:
Code:
MsgBox "Wil je updaten?", , "Wel of niet "  'tekst evt. aanpassen
2: Misschien met:

Sheets.... unprotect
code....
Sheets.....protect

3: Misschien moet je de formules nog weg halen van Blad Interim kolom A, zodat die ook veranderen van kleur.

Edit:
Net op een ander forum actief.
2: In ThisWorkbook
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Sheets("naam van de sheet").Protect UserInterfaceOnly:=True
End Sub

Laatst bewerkt:
Harry

Heb de regel msg box en end if al verwijderd maar helpt niet.:confused:

De formule in kolom a in tabblad interim heb ik ook al eens verwijderd helpt ook niet, enkel als ik het paswoord eraf haal kleuren de datums ook rood maar dat moet niet.:confused:

Heb de code ook al in thisworkbook geplakt maar werkt ook niet :confused:

En met

Sheets.... unprotect
code....
Sheets.....protect

Daar weet ik niet echt raad mee , weet niet juist waar ik die ergens moet plaatsen.:o

Probeer nog even uit te leggen hoe het juist zou moeten gaan.

Tabblad interim zou met wachtwoord moeten worden beveiligd (dit gebeurt 1 maal en moet /mag niet in de code verwerkt zijn) zodat deze niet kan worden aangepast , maar de code moet wel blijven werken zodat hij de gegevens van tabblad invulblad overneemt in tabblad interim zonder dat er een wachtwoord wordt gevraagd.
Er mag niet achter een wachtwoord gevraagd worden dat je eerst moet ingeven als je verder wil gaan.

Eric,

Ja dat heb ik gedaan maar als ik het bestand dan terug open, krijg ik onmiddellijk een pop up voor een wachtwoord in te voeren.

Davy,

Zet dan even je up to date bestandje hier neer, met wat je allemaal hebt aan codes, zodat de helpers niet hoeven te gokken waar het bij jou fout loopt.

Harry,

Heb het juist klaar se.
Heb u code geplakt in this workbook.
Heb het paswoord bij blad beveiligen weg gelaten.
En bij blad beveiligen gewoon op ok geklikt zonder een paswoord in te geven.
Nu werkt het wel.
Wel zonder paswoord maar zo is het ook ok voor mij.
Als ze nu op het tabblad interim iets willen invullen krijgen ze een fout code en weten ze dat ze naar het tabblad invulblad moeten gaan om aanpassingen te doen.

Allemaal bedankt voor jullie hulp.:thumb:

Echt een top forum :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan