• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wijzigingen op rij niveau tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2016
Berichten
98
Hallo weer

Volgens mij is mijn vraag simpel maar ik kon helaas het antwoord niet vinden op dit forum. Of de oplossing óók simpel is weet ik dus niet :shocked:

Ik zou graag willen dat in een cel wordt bijgehouden of er vandaag iets aan die rij verandert.

Ik heb een bestand welke ik dagelijks gebruik. Op rij niveau kan er dagelijks wel een of meerdere cellen worden aangepast. Ik zou graag willen dat op elke rij een cel bijhoudt of er iets aan die bepaalde cellen rij is veranderd. Een teller dus, die de activiteiten per dag optelt.
Ik hoop dat mijn situatie omschrijving duidelijk is. Voor de volledigheid heb ik een voorbeeld van mijn werkmap toegevoegd. Daarop heb ik aangegeven welke cel moet tellen hoeveel bepaalde cellen gewijzigd zijn.

Ik hoor graag van jullie, leer ik weer :cool:

Groeten HansBekijk bijlage Test bestand functies.xlsx
 
Beste,

Ik denk dat een macro de enige oplossing s ivoor jouw vraag. Maar nu effen geen tijd om oplossing uit te werken.
 
Zoiets? (zie 1)
of anders ? (zie 2)
 

Bijlagen

  • bestand functies1.xlsb
    176,4 KB · Weergaven: 25
  • bestand functies2.xlsb
    177,8 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Hallo Philiep

Allereerst hartelijk dank voor je oplossing, zoals in jouw "bestand functies1". Ik heb het getest, die doet exact wat ik graag wil.

Echter loop ik nu tegen een conflict aan in het bestand waar ik die code uiteindelijk in wil gaan gebruiken. Dat bestand heb ik "Test.xlsm" genoemd en als bijlage toegevoegd. Zou jij nog eens willen kijken of je kan ontdekken hoe het conflict opgelost kan worden?

Alvast erg bedankt maar weer. Groeten Hans

Bekijk bijlage Test.xlsm
 
Zoiets? (zie 1)
of anders ? (zie 2)

@ Philiep
Zie hierboven. Ik heb 16/2 gereageerd met een toegevoegde bijlage, "Test.xlsm". Dat heb ik gedaan omdat jouw oplossing zeker werkt, maar in mijn gebruikte bestand een conflict oplevert. Kan jij zien waarom?
 
Had ik over het hoofd gezien:eek:
Kan je hiermee verder?
 

Bijlagen

  • Test celverandering.xlsm
    336,2 KB · Weergaven: 28
@gast0660,

De blauwe regel doet natuurlijk helemaal niets.
Code:
[COLOR=#0000ff]If Range(kolom & regel).Value <> Date Then[/COLOR]
        Range(kolom & regel) = Format(Date, "dd-mm-yyyy")
    End If

Dit...
Code:
 Case 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 18

...kan ook zo.
Code:
Case 8 To 13, 15 To 18
 
@HSV,
Ik heb naar de code van TS helemaal niet gekeken maar je hebt natuurlijk een overschot aan gelijk.
 
Had ik over het hoofd gezien:eek:
Kan je hiermee verder?

Hoi Philiep

Dank je wel tot zo ver.
We komen echt in de buurt. Echter, alle wijzigingen tot en met kolom M telt de cel in kolom N keurig telkens 1 erbij, maar vanaf kolom O en verder telt de cel in kolom N er telkens 2 bij. Enig idee waar dat aan ligt?

Groeten Hans
 
Natuurlijk,
Door uw code (Case....) veranderd kolom S. Als je in kolom O iets veranderd wordt door je code de Kolom S aangepast, dus 2 veranderingen O & S dus 2 keer tellen
 
Behandel de gehele code een als opmerking en zet deze er eens in.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Application.EnableEvents = False
  Select Case Target.Column
        Case 8 To 13, 15 To 18
    Cells(Target.Row, 14).Value = Cells(Target.Row, 14).Value + 1
    Cells(Target.Row, 19) = Date
   End Select
Application.EnableEvents = True
End Sub
 
Behandel de gehele code een als opmerking en zet deze er eens in.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Application.EnableEvents = False
  Select Case Target.Column
        Case 8 To 13, 15 To 18
    Cells(Target.Row, 14).Value = Cells(Target.Row, 14).Value + 1
    Cells(Target.Row, 19) = Date
   End Select
Application.EnableEvents = True
End Sub

Hoi Harry

Er gebeurt plots iets geks met mijn bestand. Ik zou je die graag willen mailen, liever niet hier online zetten ivm de privacy.
Is het mogelijk dat ik jou persoonlijk mail?

Groet Hans
 
Hoi,

Helaas is mailen geen optie.
Dat is ook niet de bedoeling van een forum.

In de bijlage gebeurt niets geks.
 

Bijlagen

  • Test zoveel.xlsb
    185 KB · Weergaven: 20
Goedemiddag

Ik zal toch reageren met het bedoelde bestand in de bijlage. Dan is het duidelijker.

Wat ik graag zou willen dat er gebeurt, in de cellen in kolom 14 zou een teller moeten zitten, en in kolom 20 zou de datum moeten komen te staan.

Als nu in de kolommen 10, 11 en 16 tm 19 iets genoteerd wordt, of een cel wordt gewijzigd, zou de teller (kolom 14) plus 1 moeten tellen, en de datum van vandaag zou vermeld moeten worden in kolom 20.

Het werkt helaas niet. Wie kan zien waarom niet?

Vast bedankt, groeten Hans

p.s. als je dan ook nog kan vertellen wat ik niet goed heb gedaan, of wat er aan de code mankeerde, leer ik ook nog iets :)

Bekijk bijlage Test.xlsm
 
Draai dit macrotjes eens en probeer het dan nogmaals.

Code:
Sub VenA
Application.EnableEvents = True
End sub
 
In kolom N staan formules die een streepje of tekst generen.
Daar kan je geen telling op doen ("Cp gemaild met verzoek contact met mij op te nemen" + 1 gaat niet).

Op de traagheid na werkt het prima op de overige cellen.
 
Draai dit macrotjes eens en probeer het dan nogmaals.

Code:
Sub VenA
Application.EnableEvents = True
End sub

Waar en hoe plaats ik deze macro? En moet ik dan de rest van de code weghalen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan