• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wijzigingen opslaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul-RT

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
6 dec 2003
Ik heb een aantal documenten (Excel 2003 prof) die met elkaar samenwerken.
Document A: Daarin zitten hyperlinks die linken naar document c / d / e. Elke link een ander document.
Document B heeft een hyperlink naar Document A. Heeft ook een cel-waarde uit document A.

Wanneer ik Document A of B open, alleen inzie en weer sluit, krijg ik standaard de vraag of ik de wijzigingenj wil opslaan?
Niets veranderd, alleen geopend, en bekenen.
Niet 1 cel is aangepast of geklikt.

Hoe kan dit?

Dat lijkt mij te liggen aan de DDE-koppeling die je tussen bestand A en B hebt aangelegd d.m.v. het opnemen van die cel van bestand A in document B.

Hoe je dat af kunt zetten weet ik niet zeker, maar misschien staat automatisch updaten aan in Document B voor de (de koppeling met) cel uit document A. Ik vermoed dat als je dat afzet (weet even niet meer hoe) dat je dan die vraag niet meer krijgt.

Sorry dat ik niet wat specfiekere info voor je heb hieromtrent, is erg lang geleden dat ik daar wat mee gedaan heb. Hopelijk hebben de 'echte' cracks hier wat meer heldere informatie over.

Tijs.

En waar blijven die dan heh ?
Iemand nog tips? Probleem bestaat nog steeds.

(bump)

Je kan deze code bij ThisWorkbook zetten:

Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    If Me.Saved = False Then Me.Save
End Sub

Het bestand wordt automatisch opgeslagen zonder melding.

Zo beter?

Wigi

Gaan we de komende dagen proberen.
In ieder document plaatsen? Er werken 3 verschillende files met elkaar samen via hyperlinks en gekopieerde cellen.

Wigi, je bent weer SUPER !!! :thumb: :thumb:

Helemaal top !

Ik wil leren hoe je die code's bij elkaar grabbeld.
Is er een curses vb?

Wigi, je bent weer SUPER !!! :thumb: :thumb:

Helemaal top !

Ik wil leren hoe je die code's bij elkaar grabbeld.
Is er een curses vb?

Graag gedaan.

Tja, de ene kan goed zingen, de andere goed koken, en ik kan nu goed Excellen en VBA doen. Ieder zijn specialiteit.

Zet hem nog op opgelost als je wilt.

Wigi

Ja,ok. Maar het is toch ergens te leren? Visual Basic?
Hoe kom ik daaraan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan