Wijzigingen tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RadboudAKF

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2010
Dag forumleden,

Ik heb een vraag over het bijhouden van historie van een tabel die in bepaalde velden wijzigt. Die wijzigingen wil ik graag in een formulier kunnen tonen.

Ik heb twee tabellen...een Brontabel waar de data instaan en een Historietabel die de wijzigingen onderhoudt.

In een (sub)formulier op het hoofdformulier zie je dan ook alle wijzigingen die er zijn voorafgegaan aan de huidige versie.

Ik ben hier pas mee begonnen en probeerde iets te bouwen op basis van een vraag van iemand in dit forum dat ik ooit las en heb onthouden omdat ik dacht dat nog wel eens te kunnen gebruiken.

Wat ik nog zou willen is dat bij het tonen van alle record in de historie tabel (dus in het formulier) de wijzigingen (tov de vorige versie) 'ge-high-lighted' worden. Hoe kan ik de wijzigingen nog eens benadrukken met een kleur of een ander lettertype?

Dank,

Jan
Radboudumc

Voorbeeld als zip bijgesloten

Bijlagen

Historie bijhouden

Rene 712 bedankt voor bericht. Ik denk echter dat ik eerst terug moet naar de basis. Iets wat ik al een paar dagen in mijn kop heb, maar mij niet lukt is:

-Ik houd de historie 'overall' bij....da's OK...maar iets lukt mij niet. In de hoofdtabel zitten de velden Status (concept, Archief, Definitief) en dan een (Versie)nummering. Die nummering wil ik eerst automatiseren. Dus als de Status van het document verandert van Concept naar Definitief dan moet het er weer een nummering 'meelopen'.

-Ik ben dus op zoek naar 1. Het bijhouden van de historie op de hele tabel
-Binnen het formulier wil ik ook nog regelen dat er een versienummering 'per status' meeloopt.

Misschien een beetje verwarrend, maar ik kan het niet beter uitleggen. De aanvankelijke 'opmaakvraag' (waarmee ik mijn eerste bericht begon) is van later zorg.

Dus: Hoofdtabel-Historietabel-Versienummering binnen veranderende status.

Jan

Ik snap je niet helemaal; in je historietabel zie ik allemaal records van dezelfde dag met hetzelfde onderwerp (Parenterale injectie.) Waarvan dan soms de status verschilt. Maar er zitten, als ik zo kijk, dubbele records in. Wat moet daarmee?

Versienummering...

Beste Octafish,

Ik begrijp jouw verwarring. De inhoud is nu even niet belangrijk...
Het gaat er mij om dat er een tellertje mee gaat lopen als de status verandert:

Dus bij een concept versie moet er na iedere wijziging een tellertje meelopen ... dus Concept Versie 1 wordt na wijziging Concept Versie 2.

Ik sluit nog eens bij: (een paar dingetje heb ik weer veranderd)...

In de bijgesloten dB zie je 2 artikelen. Bij het 2e artikel zie je een historie...twee x een Conceptversie, maar ik wil dus dat de conceptversie een oplopende nummering meekrijgt: Dis Concept versie 1, er wijzigt iets, dan wordt het Conceptversie 2.
Een eerste wijziging naar "Definitief" moet dan weer een Versie 1 opleveren.

Hoop dat ik dit goed vertel...

(De 2e bijlage is juist)

Groet,

Jan

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan