Wijzigingsquery voor een kolom met meervoudige selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

KarelR

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2014
Hallo, ik ben beginner in Acces 2010. Nu heb ik een tabel gemaakt bestaande uit 6 kolommen.
De laatste kolom genaamd "Cycle naam" heeft een meervoudige selectie mogelijkheid die mbv vinkje geselcteerd kunnen worden.
Graag zou ik een wijzigings query hebben waarmee ik een de selectie van aantal velden in die kolom aan kan passen. Selectie op basis van het id veld.
Kan iemand mij daar bij helpen? De gecomprimeerde database voeg ik bij.

met vriendelijke groet, Karel.

Bijlagen

Wat wil je precies? Want ik snap je vraag niet helemaal.

Mijn bedoeling is als volgt: De laatste kolom bevat een keuze veld waarin meerdere keuzes gemaakt kunnen worden dmv aanvinken.
De velden in deze kolom zou ik met een wijzigings query aan willen passen. Maar ik ben er inmiddels achter dat het niet mogelijk is meerkeuzevelden met behulp van een wijzigingsquery aan te passen. Helaas want ik moet er duizenden doen. ):

Laatst bewerkt:
Dan weet je meer als ik, maar dat komt ongetwijfeld omdat ik nog steeds niet snap wat je bedoelt :). Al zal het zeker niet makkelijk zijn, en al helemaal niet als je een selectie wilt van records.

nieuwe poging om vraag te verduidelijken

Dan wil ik proberen met een plaatje duidelijk te maken wat de bedoeling is.
In de bijlage zit een printscreen.
In de laatste kolom staat een meerkeuze invoerveld open.
Voor vele invoervelden moeten dus steeds vinkjes aangezet worden, dat is een hele klus om dat stuk voor stuk te doen.

Bijlagen

• Voorbeeld.JPG
    Voorbeeld.JPG
    59,6 KB · Weergaven: 45
Ik snap precies wat je bedoelt :). Maar ik neem niet aan dat je het veld wilt vullen met alle waarden, om maar wat te noemen.

Nee, klopt helemaal. Althans niet met de Query, feitelijk is het zelfs zo dat er steeds met de Query maar 1 aangevinkt hoeft te worden.