wil bij openen doc een kopie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Word 97
Windows XP, één gebruikersaccount (beheerder)

Bij openen van een bestaand worddocument wordt steeds gemeld dat het bestand door de gebruiker in gebruik is, met de vraag of er een kopie gemaakt moet worden. Zie ter verduidelijking de bijlage.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

effe in de veilige modus de administrator account aanpassen naar je eigen account, daarna die van jezelf verwijderen, dan zou t weg moeten zijn.

er staat slechts één account op, dus. H. Postma is de beheerder.
Zodra zij het bestand opent (het is dus NIET al geopend / in gebruik!) komt wèl die melding.

kan je het bestand verplaatsen (of kopieren en daarna verwijderen, zonder dat word geopend is) en de naam veranderen ?. Dan kan je het nieuwe bestand als je eigen gebruiken. (als je het niet kunt verwijderen kan het in de veilige modus zeker)

Heb je dit probleem alleen bij dit document of bij alle bestaande documenten?

Als het alleen bij dit document is de oplossing van jippiejajee volgen.

Als het bij alle documenten gebeurt is er ws. iets in de office-installatie vermangeld. Stop de office-cd in je drive, kies voor office herstellen.

Als je het daarna nog hebt hoor ik het wel.

Het gebeurt bij het openen van àlle bestaande documenten. PC is pas een paar weken in gebruik, dus installatie is nog erg schoon.

Er staan toch al redelijk wat bestanden op, dus om die allemaal te herbenoemen is nogal wat. Ik heb wel even een bestand aangemaakt. PC 's middags weer opgestart en krijg dan ook die melding als ik het wil openen.

Ik ga binnenkort naar haar toe en zal de installatie dan herstellen. Mocht dat niet de oplossing geven, laat ik dat hier weten. Maar duurt dus even.

Alvast bedankt!

Ben langs geweest.
Heb dus Office opnieuw eroverheen geinstalleerd (optie herstellen was er niet) en inderdaad, het probleem is opgelost!
Bedankt weer.

:thumb: Prima. En bedankt dat je ons inderdaad het resultaat hebt gemeld. :thumb:

(Dat gebeurt helaas niet altijd)

Ja, doe ik meestal wel (als ik het niet vergeet, heel soms).
Ik lees vaak in oudere posts en vind het dan ook vaak jammer dat er niet bij staat hoe het al of niet is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan