Wil draadloos netwerk thuis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shalix

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2007
Hallo allen,

Ik heb sinds een tijdje terug een laptop gekocht en wil graag in de woonkamer kunnen werken. Ik heb daar echter internet voor nodig en om een kabel te gaan leggen op iedere plek waar ik kan werken gaat niet echt werken. Daarom kom ik nu met de vraag hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Een tijdje terug hadden we al een keer een router gekregen van mijn oom waarmee wifi kon worden verzonden. Dit apparaat is nu echter stuk en gaf ook niet een heel erg sterk signaal uit.

Ik woon in een oud huis (boerderij achtig) waar de indeling niet is geoptimaliseerd voor draadloos netwerken. Er zitten vele muren dat het signaal blokkeren.

Mijn vraag is dus aan jullie wat ik het beste kan doen in deze situatie, is er misschien een betere/krachtigere router/modem die wel goed werkt of moet ik het anders aanpakken?

Alvast bedankt,

Shalix

Hoi koop zoiets die zijn over het algemeen krachtig.
Mocht dit niet voldoende zijn dan kun je altijd nog een repater erbij plaatsen.

Hoi,

Bij een oud - boerderij-achtig - huis is de kans juist groot dat er géén ernstige signaalbelemmeringen zijn.
Het gaat bij woningen namelijk om z.g. gewapend beton, waar voor de bewapening gebruik is gemaakt van staal. Bij een oudere woning of boerderij is daar vaak juist geen sprake van, tenzij er is verbouwd en o.a. dragende muren zijn vervangen door dragende betonwanden.
Bij wireless is het van belang dat je kiest voor Wireless-N. Houd er echter rekening mee, dat dan ook de netwerkkaart van dit type moet zijn om daarvan te kunnen profiteren.
Voor meer informatie over Wireless-N klik hier.
Voor draadloze routers kan je kijken bij Tweakers, Kieskeurig, of de Routershop.
Verder is je provider belangrijk. Persoonlijk vind ik dat je een losse modem en eenn losse router zou moeten aanschaffen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties. Er is wel het één en anders verbouwd en ik weet dus niet hoe het zit met de muren. De router die we kregen van een oom was er echter niet krachtig genoeg voor.

Ik heb denk ik wel voldoende informatie gekregen over waar ik naar op zoek moet.

Heel erg bedankt.

Shalix

P.S. Mijn provider is Telfort trouwens.
P.S.S. Mochten er nog mensen zijn met goede router/modem tips, ik ontvang ze graag.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan