wil dualboot maken met vista en xp maar heb probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.
zal nog eens proberen, kun je anders niet je cd in een rar steken? dan brand ik em :p
 
ik heb even mijn cd er bij gepakt... NLite heeft er een bestand opgezet met wat ik veranderd heb
daar staat ook in welke drivers ik heb gebruikt en waarvandaan...
Dit staat er:
[Drivers]
C:\SWSETUP\Drivers\ITM\Winall\Driver\iaahci.inf,iaStor_ICH8M
C:\SWSETUP\Drivers\ITM\Winall\Driver\iaahci.inf,iaAHCI_ICH8M


Kijk even of je dat kan vinden... die M betekend dus iets met mobile

ik heb een enorme fout gemaakt... In SWSETUP staat dus een aparte map voor de intel storage drivers (ITM) je moet dus die map gebruiken...
 
Die bovenste 2 zijn dus de bestanden die je nodig hebt... porbeer die te intergreren dus via nlite,
 
kijk eerst even of je via de multi optie die hele map er in kan zetten...
 
de SATA RAID en de SATA ACHI controller ICH8M-E en ICH8M -E/m

Dus idd die twee met een 8:p ICH8R hoeft niet...
 
Laatst bewerkt:
ke, mooi zo!:D

Was stomme fout van mij om te zeggen da thet in chipset map zat, terwijl heti n de ITM map stond... maar fijn dat het nu gelukt is!, alleen moet je nog ff opzoek gaan naar alle drivers, aangezien HP niet voor alles een XP versie heeft.
 
ja die drivers vindk momenteel niet allemaal xD ***zoekwerk

waar heb je die van jouw gehaald?
 
Laatst bewerkt:
Even zien.... de belangrijkste (chipset, en dergelijke) stonden dus op HP site

Vingerafdruk lezer, en modem kreeg ik niet aan de praat...

Vingerafdruk uiteindelijk wel de driver gevonden maar het programma dat nodig was voor de vinger registratie werkte niet op XP...

Video driver? oorspronkelijk was er geen XP versie voor... maar ik vond dit:
http://laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=20809

geluiddriver?
moet deze wel werken
http://www.realtek.com/downloads/do...=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false
 
ok bedankt, nog een vraag; wat heb jij gebruikt voor die dualboot te laten werken? ik heb vista bootpro gebruikt maar het werkt niet.
 
Dat programma gebruikte ik ook. En het boot probleem was de reden dat ik de dual boot verwijdert heb.

Het heeft waarschijnlijk te maken met de bootmanager die door HP is aangepast (de recoverytool die je ook kunt opstarten).

Als je het programma installeert, (windows Vista EN(!) windows XP) kun je wel switchen.

Je start nu dus op in XP, Installeer het programma dus.
Ga naar het scherm wat je ziet in mijn plaatje
en kies voor Install vista bootloader... Klik dan op install...
Als je nu herstart kom je in VISTA.

Eenmaal in VISTA, installeer je het programma, en kies je Windows legacy bootloader... De volgende keer dat je herstart kom je dan in XP...

Jammer genoeg is het mij niet gelukt een menu te krijgen bij het opstarten dat werkt... maar op deze manier kun je wel switchen. Dus zit je in Vista en wil je volgende keer in XP: dan kies je voor legacy

En zit je in XP en wil je volgende keer in VISTA dan kies je vista bootloader...
 

Bijlagen

  • album_pic.php.jpg
    album_pic.php.jpg
    27,6 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
naast dat dit misschien dit topic onnodig omhoog haalt, wil ik reageren op de link die je geeft:

De link gaat er van uit dat je geen sata drivers nodig hebt, in dit geval was dat dus wel zo, en ook het probleem. En dit is in dit topic al opgelost.

Het probleem met betrekking tot het booten kan ook niet op die manier opeglost worden naar mijn idee... aangezien de topicstarter niet beschikt over een vists uit de winkel, maar voorgeinstalleerd door HP. Die is aangepas, en ik weet dus niet of je dan in dat menu kan komen...

Maar zelfs als het kan, het programma vistabootpro dat nu gebruikt is, doet precies hetzelfde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan